شناسه : 4843
امروز دوشنبه 1397/08/14 - 12:46
نویسنده : mohammad rezaeian
رئیس سازمان بسیج اصناف،بازاریان و تجار کشور:

ارسال 600 کانکس به مناطق زلزله زده غرب کشور/کسب جواز کسب در گرو گذراندن 6 ساعت مبانی فقه بازار

مسئله بسیار مهمی که دغدغه همه ارگانها از جمله سپاه، بسیج، دولت، و حلال اهمر تامین کانکس برای اسکان مردم است. در همین راستا بسیج اصناف و بازاریان در حال حاضر مجموعا 600 کانکس در مرحله اول برای مناطق زلزله زده ارسال کرده است.

به گزارش بسیج اصناف کشور؛ غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور عنوان کرد: درحالی کلمه زکات درقرآن بیان می شود که در کنار آن خمس را هم بیان می کند. یکی از وظایف شرعی ما بخصوص اصناف و بازاریان پرداخت وجوهات شرعی است که به یاری خدا این اتفاق می افتد و در بخش پرداخت زکات اصناف و بازاریان پیش قدم هستند.

وی ادامه داد: بسیج اصناف و بازاریان در ستاد زکات در استانها عضویت دارد که امید است پیام مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را به خوبی و با جدید اجرا کنیم و پرداخت زکات به محرومین احیاء بشود.

رئیس سازمان بسیج اصناف بازاریان و تجار کشور بیان کرد:  اولویت اصلی فرمانده کل سازمان بسیج مستضعفین خدمات فرهنگی و اجتماعی است. اولویتی که برای هر قشر از جمله سازمان بسیج اصناف بازاریان و تجار کشور از دوران دفاع مقدس تعیین شده و افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در بحث زلزله اخیر کرمانشاه که اولویت ما بنا به فرمایش مقام معظم رهبری( مدظله العالی) حمایت از مردم مناطق زلزله زده است. در همین راستا اولین حرکت مجموعه بسیج اصناف و بازاریان برپایی آشپزخانه شهید عراقی بود، تا مردم برای داشتن غذای گرم مشکلی نداشته باشند.

غلامرضا حسن پور با اشاره به دیگر اقدامات بسیج اصناف و بازاریان بیان کرد: ارسال نانوایی سیار به مناطق زلزله زده توسط بسیج اصناف اهواز انجام شد و همچنان در حال سرویس دهی درمناطق است. در رفع مایحتاج اولیه مثل پوشاک، چادر و حتی اسباب بازی ایرانی برای شادی کودکان به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

ارسال 600 کانکس به مناطق زلزله زده غرب کشور

عضو عالی نظارت بر اصناف توضیح داد: مسئله بسیار مهمی که دغدغه همه ارگانها از جمله سپاه، بسیج، دولت، و حلال اهمر تامین کانکس برای اسکان مردم است. در همین راستا بسیج اصناف و بازاریان در حال حاضر مجموعا 600 کانکس در مرحله اول برای مناطق زلزله زده ارسال کرده است.

غلامرضا حسن پور ادامه داد: حضور بسیجیان اصناف و بازار در قالب اردوهای جهادی بسیج اصناف و بازاریان به مناطق زلزله زده برگزار شد. استانهای البرز و قزوین با اعزام معتمدین اصناف و بازار برای تسهیل در روند کمک رسانی انجام شد. در این بازدید مقرر شد 69 خانه را برای مددجویان بهزیستی بسازند.

رئیس سازمان بسیج اصناف بازاریان و تجار کشور عنوان کرد: در بحث فرهنگی چند جنبه را دنبال می کنیم. ایجاد فرهنگ ایثار و شهادت در بین اصناف و بازاریان است. در بحث مبارزه با داعش و تکفیری ها برخی شهدا جبهه مقاومت از اصناف و بازاریان بودند.

وی ادامه داد: در راستای فرهنگ ایثار و شهادت چاپ 50 عنوان کتاب برای اصناف و بازاریان را دنبال کردیم. از جمله شهدا شهید عطایی، شهید لاجوردی، شهید امانی و شهید عراقی بودند که فیلم کوتاه و ساخت 1000 دقیقه مستند از روی کتاب این شهیدان تهیه شده است.

غلامرضا حسن پور با اشاره به دیگر مباحث فرهنگی بیان کرد: آموزش‌های فقه بازار یکی از مباحث بسیار مهم در بین اصناف و بازاریان است. کتابی هم با عنوان "آموزه های پیشرفت و رونق در کسب و تجارت" برای آشنایی با فقه بازار چاپ شده است.

کسب جواز کسب در گرو گذراندن 6 ساعت مبانی فقه بازار

عضو شورای عالی نظارت بر اصناف ادامه داد: تمامی کسانی که میخواهند پروانه کسب اخذ کنند، 6 ساعت مبانی فقه بازار را باید بگذرانند. در کلاس های فقه بازار یکی از مباحث انتقال فرهنگ خرید کالای ایرانی از فروشنده به خریدار است. به نحوی که یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی هم عرضه کالای ایرانی در پاساژها و مجتمع های تجاری است.

حسن پور ادامه داد: سنت های قدیمی در بازار از جمله همفکری، همیاری باید احیاء شود. در پاساژها و مجتمع های تجاری جدید فضای معماری غربی دارد و انسان را به توحید دعوت نمی کند و این یک اشکال عمده است.

تشکیل شورای فرهنگی در پاساژها و مجتمع‌های تجاری

رییس سازمان بسیج اصناف بازاریان و تجار کشور بیان کرد: بسیج اصناف پیگیر است در مجتمع ها و پاساژهای تجاری شورای فرهنگی تشکیل بشود. این شورا وظیفه اش احیاء سنت های اسلامی ایرانی در بازار است. تعدادی از پاساژها این شورا را تشکیل داده اند و پیش بینی می شود تا سال آینده تمام پاساژها و مجتمع های تجاری این شورا را تشکیل دهند.

 وی ادامه داد: دیگر هدف بازار اسلامی"مسجد محوری و ارتباط با علماء" است. به نحوی که اگر در موقع نماز اول وقت همه بازار در مسجد برای برپایی نماز اول وقت حضور یابند. این نشانه از نشانه های بازار اسلامی است. خوشبختانه در بازار و پاساژها این اتفاق افتاده است.

یکی از اهداف "سند تحول بنیادین" تحقق اقتصاد مقاومتی است

غلامرضا حسن پور در پایان در مورد "سند تحول بنیادین" که توسط بسیج اصناف بازاریان و تجار در حال تدوین می باشد، بیان کرد: در این سند مباحث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بصیرت افزایی بحث می شود و مهمترین موضوع اقتصاد رونق بازار است که با تحقق معنای واقعی اقتصاد مقاومتی انجام می شود. تا بنوانیم بازار اسلامی ایرانی به جهان اسلام عرضه کنیم.

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.