شناسه : 4842
امروز دوشنبه 1397/08/14 - 12:29
نویسنده : mohammad rezaeian
رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور در نشست اتاق ای

لوکس جلوه دادن کالای خارجی آفت تولید ملی/ در جنگ اقتصادی امروز، بسیج حامی فعالان اقتصادی است

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور عنوان کرد: افسران جنگ اقتصادی، فعالان اقتصادی هستند و همه توان سپاه و بسیج در خدمت این افراد است.

به گزارش بسیج اصناف کشور؛ شست هم‌اندیشی رابطان بسیج اتاق‌های سراسر کشور با حضور رئیس اتاق ایران و رئیس سازمان بسیج اصناف و تجار کشور توسط معاونت امور استان‌های اتاق ایران برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور نیز در این نشست در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: تا زمانی که خریدار دنبال کالای خارجی باشد و فروشنده هم بخواهد کالای خارجی خود را بفروشد نمی‌توانیم به اجرای اقتصاد مقاومتی امیدوار باشیم.

 

غلامرضا حسن‌پور با بیان اینکه با آمار هشت‌میلیونی بیکاران، زنگ خطر بیکاری در کشور به صدا درآمده است، گفت: با تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید، می‌توانیم با این حجم بیکاری مبارزه کنیم چراکه دولت نمی‌تواند همه فارغ‌التحصیلان را به کار گیرد و تعداد زیادی از این افراد باید جذب بازار کار بخش خصوصی بشوند.

 

حسن‌پور ادامه داد: در شرایط فعلی افسران جنگ اقتصادی شما فعالان اقتصادی هستید و ما بسیجیان پشت سر شما حرکت می‌کنیم و همه توان سپاه و بسیج در خدمت شما است.

 

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور در مورد نقش تجار و فعالان اقتصادی در جنگ تحمیلی گفت: یازده هزار شهید صنفی و تاجر در کشور داریم و همچنین تعداد زیادی از این افراد در پشت جبهه‌ها با خرید آمبولانس و موارد این‌چنینی از سربازان پشتیبانی می‌کردند.

 

حسن‌پور در مورد تعامل و همکاری اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و بسیج کشور گفت: بسیج کشور برای همه افرادی که سالم باشند و منافع ملی را در اولویت و مرجح بر منافع شخصی خود قرار دهد، فرش قرمز پهن می‌کند؛ چه یک مغازه کوچک باشد و چه یک کارخانه بزرگ، همه مجموعه‌های اقتصادی می‌توانند باهدف کاهش مشکلات اقتصادی با بسیج همکاری کنند.

 

وی افزود: ما هیچ قصد و طمعی به هیچ مجموعه‌ای نداریم و تن‌ها نمی‌خواهیم صحبت‌های رهبر انقلاب زمین بماند و می‌خواهیم برای تحقق صحبت‌های ایشان مانند تحقق اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی کشور کمک می‌کنیم.

 

غلامحسین شافعی : دولت نمی‌تواند مشکلات اقتصادی را بدون کمک از بخش خصوصی و مردم حل کند

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این نشست با تأکید بر مردمی شدن اقتصاد گفت: در هر زمینه‌ای که مردم واردشده‌اند به موفقیت رسیده‌ایم، در مورد اقتصاد هم وضع همین‌گونه است؛ چراکه دولت نمی‌تواند مشکلات اقتصادی را بدون کمک از بخش خصوصی و مردم حل کند و مقام معظم رهبری هم بر مردمی شدن اقتصاد تأکید دارند.

[[{"fid":"8705","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"link_text":null,"attributes":{"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

وی همچنین بر نقش امنیت در توسعه اقتصادی تأکید کرد و گفت: در حال حاضر اقتصاد و امنیت ما به هم پیوند خورده‌اند و مشکلات اقتصادی امنیت ما را با مشکل می‌کند همچنین می‌بینیم رفتارهای کشورهای مختلف با ما بر اساس همین تعاملات اقتصادی است؛ مثلاً تحریم و امنیت ایران برای کشوری که با ما ۱۰۰ میلیون دلار مراوده دارد به نسبت کشوری که با ما ۱۰ میلیارد دلار تعاملات اقتصادی دارد، اهمیت چندانی ندارد.

 

شافعی افزود: سنجش قدرت‌های دنیا با ارزیابی وضعیت اقتصادی کشور‌ها و تعاملات اقتصادی است و بر همین اساس موضوع حضور ما در مجامع بین‌المللی و ارتباط با کشورهای بسیار اهمیت دارد.

 

وی همچنین در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: برداشت‌های افراد و گروه‌های مختلف از اقتصاد مقاومتی متفاوت است و این موضوع مشکلاتی بر سر راه اجرایی شدن این سیاست‌ها به وجود می‌آورد و باید برداشت یکسان و هماهنگی از اقتصاد مقاومتی داشته باشیم. آنچه در اقتصاد مقاومتی مهم است و رهبر معظم انقلاب هم خیلی راجع به آن صحبت کردند این است که بتوانیم در مقابل تکانه‌های احتمالی اقتصادی مقاومت کنیم و تاب‌آوری اقتصاد در مقابل مشکلات بالا برود.

 

شافعی افزود: از مواردی که تاب‌آوری اقتصاد را کم می‌کند، وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی است که باید بدانیم تقویت تولید و بخش‌های مولد جامعه در کاهش وابستگی به نفت اهمیت زیادی دارد.

 

رئیس اتاق ایران با تأکید بر نقش مهم بسیج و شکل‌گیری بسیج در اتاق ایران گفت: باید از همه نیروهای امنیتی و نظامی کشور که بسیج هم جزئی از آن است تشکر و تقدیر ویژه کنیم، چرا که در این دنیای پرتلاطم و محیط پر از تنش اطراف، محیط امنی را در کشور برقرار کرده‌اند.

 

شافعی همچنین افزود: بسیج باید به‌گونه‌ای رفتار کند که مردم حضور آن را مایه امنیت و نه امنیتی کردن بدانند.

 

زمانی: بسیج باید از افراط‌وتفریط دوری کنند

 

معاون امور استان‌های اتاق ایران در ادامه این نشست گفت: بازاریان در پیروزی انقلاب بسیار اثرگذار بودند. همچنین اگر تجار و بازاریان نبودند حوزه‌ها به‌خوبی مدیریت نمی‌شدند.

[[{"fid":"8706","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"link_text":null,"attributes":{"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

زمانی همچنین در مورد کارکردهای بسیج گفت: ما به تدریس دین توسط بسیج احتیاج نداریم و آنچه می‌خواهیم تعلیم دین است؛ بسیج باید دین را در عمل پیاده کند؛ ما در کشور و نظام به بسیجی نیاز داریم که عملش محبوب قلب مردم باشد و گرایش مردم به این بسیجی‌ها خواهد بود.

 

به گفته زمانی یکی از مواردی که برای جامعه امروز ما خطرناک است افراط‌وتفریط است و همه ازجمله بسیج باید از افراط‌وتفریط دوری کنند.

 

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی: بسیج یعنی اجرایی شدن یک تفکر جهادی در کلیه سطوح کشور

همچنین رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی در تعریف بسیج گفت: بسیج حاکم شدن یک تلاش و تفکر است که با تفکرات نظامی و امنیتی بسیار متفاوت است، بسیج یعنی اجرایی شدن یک تفکر جهادی و انقلابی در کلیه سطوح کشور.

حسن‌پور افزود: وضعیت امروز کشور سرمایه تجار و فعالان اقتصادی را به خطر انداخته است؛ اینکه صادرات کشور کاهش پیداکرده آتش دوزخ الهی است و امروز همه باید با همکاری یکدیگر تلاش کنیم کشور را از این وضعیت نجات دهیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین اصل اقتصادی، سیاست‌های کلی اصل ۴۴ است که بخش خصوصی باید با مطالبه گری و پرسشگری خود اجرایی شدن این اصول را از دولت مطالبه کند.

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.