شناسه : 4840
امروز دوشنبه 1397/08/14 - 12:14
نویسنده : mohammad rezaeian
محمدرضا پورابراهیمی عنوان کرد:

اطلاعات اقتصادی از جمله مالیات شفاف نیست/سختگیرانه ترین قانون کار در جهان را داریم

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشکل ما این است که اطلاعات اقتصادی از جمله مالیات شفاف نیست. ما متاسفانه سختگیرانه ترین قانون کار در جهان را داریم.

به گزارش بسیج اصناف کشور؛ محمدرضا پورابراهیمی در اجلاس سراسری هیئت رئیسه مجامع بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور اظهار کرد: بسیاری از ظرفیت ها در داخل نظام وجود دارد که متاسفانه به خاطر عدم استفاده از آن ها، نیم نگاهی به خارج از کشور انداخته ایم و عده ای این تصور را دارند که اگر با خارج رابطه داشته باشیم، به پیشرفت می رسیم.

وی افزود: نمونه بارز اعتماد به آمریکا و عمل نکردن وعده های این کشور در رابطه با برجام است که بار دیگر ثابت شد به آنسوی مرزها نمی توان اعتماد کرد. ما فقط برای مسائل اقتصادی با خارج ارتباط برقرار کردیم و بازهم می گوییم بر سر پیمان خود مانده ایم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: شاخص ها و فاکتورها وضعیت مناسبی را از اقتصاد نشان نمی دهد و با نگاهی به اقتصاد کشور، متوجه این قضیه می شویم.

وی با تاکید بر شفافیت مالیاتی خاطرنشان کرد: مشکل ما این است که اطلاعات اقتصادی از جمله مالیات شفاف نیست .ما متاسفانه سختگیرانه ترین قانون کار در جهان را داریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اقتصاد اسلامی به دنبال تقویت افراد با بازدهی بیشتر است زیرا آنها خواسته یا ناخواسته موجب افزایش نرخ رشد اقتصادی می شود.

پور ابراهیمی بیان کرد: طبق گزارش هایی که ما داریم شناسایی دقیقی از دارایی های دولت در کشور وجود ندارد و معادل یک چهارم دارایی ها دولت کفایت می کند تا بودجه دولت را بدون قرض ببندیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: اگر تصمیمات بهینه بگیریم هیچ نیازی به سرمایه گذاری خارجی نداریم.

پورابراهیمی اظهارکرد: اگر امروز با نگاه علمی به سیاست های اقتصاد مقاومتی نگاه کنیم متوجه می شویم می توانیم مشکلات را با اتکا به این مهم حل کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بررسی لایحه صندوق مکانیزه فروش در کمیسیون مربوطه مجلس به پایان رسیده و طی چند هفته آینده به صحن علنی مجلس خواهد رفت و در حوزه مالیات بر ارزش افزوده نیز تلاش می کنیم هرچه زودتر به این حوزه سر و سامان دهیم.

وی به حوزه تراکنش های بانکی اشاره کرد و گفت: برای تصمیم گیری نهایی در این بخش قرار است هفته آینده نشست کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس سازمان مالیاتی برگزارو جمع بندی نهایی انجام شود.

پورابراهیمی با اشاره به پیگیری اصلاح نظام بانکی کشور گفت: تلاش می کنیم با نگاه فقهی و به روز رسانی قوانین و آخرین دست آوردهای علمی قانون جدید را وضع کنیم.

وی گفت: سفارت خانه های ما در کشور تنها چیزی که بلد نیستند اقتصاد است و دو ماه پیش توانستیم ساختار وزارت امور خارجه را اصلاح و بخش اقتصادی را به این وزارت خانه اضافه کنیم.

پورابراهیمی تاکید کرد: سفرای ایران در خارج از کشور باید در خط مقدم حمایت از صادرات با تکیه بر اقتصاد مقاومتی باشند.

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.