شناسه : 4835
امروز دوشنبه 1397/08/14 - 11:14
نویسنده : mohammad rezaeian
سردار سید مسعود جزائری:

نقش بسیج اصناف در مسائل مدیریتی کلان کشور حیاتی است/ بسیج اقشار باید نقش خود را در چرخه اقتصاد و تولید ایفا کنند

معاون و سخنگوی ارشد ستاد کل نیرو های مسلح گفت: ما اکنون با تهدید، بحران و چالش مواجه هستیم و با نقش بسیج اصناف این مسائل را می توان مدیریت کرد و در این صورت امنیت پابرجا می شود.

به گزارش بسیج اصناف کشور؛ سردار سید مسعود جزایری در اجلاس سراسری هیئت رئیسه بسیج اصناف کشور در مشهد مقدس عنوان کرد: قدرت به معنای جلوگیری از نفوذ و داشتن اراده و اختیار است که با سرمایه داری تفاوت دارد.

وی افزود: قدرتی که جمهوری اسلامی ایران به برکت اسلام به دست آورده باعث ایجاد تحول در منطقه شده که نتیجه آن به زانو در آمدن دشمنان در مقابل نظام ما بوده است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به اینکه وظیفه بسیج به عنوان یک نهاد الهی که امام (ره) ایجاد کرده است در راستای استحکام سازی مورد تببین قرار گیرد گفت: این مهم که بسیج اصناف چه نقشی در استحکام سازی و افزایش قدرت ملی می تواند ایفا کند باید مورد توجه قرار گیرد.

جزایری با بیان اینکه یکی از کارکرد بسیج اصناف حفظ موقعیت اسلامی است ابراز کرد: بسیج باید بتواند استحکام ساز مولفه های فرهنگ باشد و این کارکرد را باید در فرهنگ دفاعی جامعه مشاهده کنیم.

وی تاکید کرد: زمانی که کشور توانایی اداره و ظرفیت های موجود را در اختیار داشته باشد در پرتو آن می توانیم اهداف و ارزش های حیاتی خود را حفظ کنیم، توسعه دهیم و به جلو حرکت کنیم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح عنوان کرد: ظرفیت های موجود کشور در بسیج اصناف کجاست؟ به تعبیری آن سرمایه ها و منابع اصلی مان کدام است؟ چه فعل و انفعالاتی روی این سرمایه ها باید صورت گیرد تا تبدیل به توان و گفتمان مسلط شود؟ چه مسائلی این ارزش ها، هدف ها و منابع را مورد تهدید قرار می دهد و در برابر این موارد چگونه‌ باید عمل کنیم؟

وی به اشاره به جامعه امن گفت: جامعه امن یا در آن تهدید وجود ندارد و یا در صورت وجود داشتن قابل مدیریت است. ما اکنون با تهدید، بحران و چالش مواجه هستیم و با نقش بسیج اصناف این مسائل را می توان مدیریت کرد و در این صورت امنیت پابرجا می شود.

جزایری در خصوص کارکرد بسیج اصناف کشور تصریح کرد: در وضعیتی به سر می بریم که دشمنان زیادی داریم و دشمن را نباید دست کم گرفت. بسیج اصناف به لحاظ سطح، عمق و دامنه فراگیری از فراوانی زیادی برخوردار است و به همین دلیل تاثیرگذاری زیادی نیز دارد به خصوص در حوزه هایی مانند اقتصاد می تواند موثر واقع شود زیرا دغدغه جامعه اسلامی موضوعات اقتصادی است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح افزود: بسیج اصناف باید نقش قابل ملاحظه ای در استحکام درونی نظام داشته باشد و این نقش خود را بروز دهد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در رابطه با رویکردهای بسیج اصناف گفت: رویکرد تهدید محور به معنای آن است که با چه تهدیداتی مواجه هستیم و برای رفع آن باید تلاش کنیم. این رویکرد به ما کمک می کند که از هویت برخوردار باشیم. هویت استوار و پایدار جز با استحکام درونی نظام از طریق دیگری به آن نمی رسیم.

وی با اشاره به رویکرد تاکتیکی ادامه داد: ما به عنوان بسیج اصناف در مقابل تهدیدات و هجمه های که وارد است باید مقابله کنیم. رویکرد راهبردی نیز در راستای ساخت و استحکام سرمایه ها و ظرفیت های مربوطه است.

جزایری تاکید کرد: بسیج در هریک از اقشار باید نقش ایفا کند و این نقش باید ملموس باشد و با استفاده از این رویکردها مصون سازی اقتصادی و تولید را در دستور کار قرار دهیم.

وی تصریح کرد: سرمایه های اجتماعی یکی پس از دیگری از بین می رود و وای به حال جامعه ای که اینگونه باشد. امروز پیش از گذشته به استحکام سازی درونی نیاز داریم و این مهم نباید با انزواگرایی سازمانی اشتباه گرفته شود.

انتهای پیام/رض

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.