شناسه : 4827
امروز دوشنبه 1397/08/14 - 09:51
نویسنده : mohammad rezaeian
رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور عنوان کرد:

آموزش آیات قرآن کریم درباره کسب و کار برای افزایش رزق حلال

حسن‌پور اظهار کرد: باید زمینه‌های خداشناسی و رزق و روزی حلال را در میان بازاریان افزایش داد بدین سبب در آیات قرآن درباره کسب و کار و تجارت و همچنین احادیث اهل بیت(ع) آموزشهایی داده می‌شود.

به گزارش بسیج اصناف کشور؛ «غلامرضا حسن‌ پور» رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور در جمع خبرنگاران، به بیان اقدامات جدید این سازمان در راستای آموزش فقه بازار اظهار کرد: این اقدامات به صورت مستمر توسط بسیج اصناف صورت می‌گیرد و در هر استان و شهرستانی که تعداد افراد متقاضی برای پروانه کسب به حد نصاب حدود ۴۰ نفر برسد، این آموزش‌ها هم برگزار می‌شود. وی ادامه داد: چون این آموزش‌ها دارای الزام قانونی است، بنابراین هیچ‌وقت متوقف نمی‌شود و آموزش‌های مربوط به فقه بازار طبق قانون نظام صنفی مقدمه اخذ یا تمدید پروانه کسب است و با توجه به توافق‌نامه مشترک بسیج اصناف، اتاق اصناف و وزارت صنعت و معدن و تجارت، این آموزش‌ها در سراسر کشور به بسیج اصناف واگذار شده است. حسن‌پور یادآور شد: متقاضیان ابتدا در کلاس‌های فقه بازار شرکت کرده و پس از اخذ این گواهی، برای روند صدور پروانه کسب فعالیت اقتصادی خود اقدام می‌کنند. آموزش‌هایی هم که داده می‌شود ۲۴ ساعت است که شش ساعت آن مربوط به فقه بازار است که توسط ما انجام می‌شود و مابقی هم مربوط به احکام بهداشتی، کارهای نظام صنفی و قوانین نیروی انتظامی و اماکن است. وی اظهار کرد: بخش اول کتاب منتشر شده توسط بسیج اصناف که برای بازاریان نگاشته شده و آنان مکلف به مطالعه آنها هستند، مربوط به اخلاق در بازار است که آیات قرآن کریم درباره کسب و کار و تجارت و همچنین احادیث اهل بیت(ع) آموزش داده می‌شود.

رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور ادامه داد: به نظر ما ضمانت اجرای فقه بازار، اخلاق در بازار است و باید زمینه‌های خداشناسی و رزق و روزی حلال را در میان بازاریان افزایش داد و همه این موارد در بخش اول کتاب آورده شده است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا شش ساعت آموزش احکام فقهی، کفاف همه نیازهای آموزشی بازاریان را می‌کند، اظهار کرد: ما خلاصه کتاب را در ۱۰ صفحه آورده‌ایم که مربیان ما در این مدت شش ساعت این صفحات را به بازاریان آموزش می‌دهند و اگر کاسبی علاقه‌مند به آموزش بیشتر احکام فقهی شد، وی را به کلاس‌های تکمیلی فقه بازار معرفی خواهیم کرد. حسن‌پور با اشاره به برگزاری دوره‌های تکمیلی آموزش فقه بازار در برخی مراکز استان‌ها اظهار کرد: این دوره‌ها اجباری نیست اما در برخی از مراکز استان‌ها شروع شده که برخی کسبه ابتدا در کلاس‌های تکمیلی فقه بازار حضور پیدا کرده و سپس به کسب و کار خود مشغول می‌شوند و این امر بستگی به علاقه کاسبی دارد که کلیات مباحث را یاد گرفته و برای ورود به جزئیات احکام فقهی در بازار به این کلاس‌ها هدایت می‌شود که هر هفته برگزار می‌شود. رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور در پایان یادآور شد: اگر هم کسی بخواهد به صورت اختصاصی احکام فقهی کسب و کار در بازار، مثلا احکام فقهی در آرایشگری، معاملات املاک، قصابی یا .... را یاد بگیرند، برای این مسئله هم بخش فقه اختصاصی را پیش‌بینی کرده‌ایم که به تناوب برگزار می‌شود.

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.