شناسه : 4707
امروز پنجشنبه 1396/05/26 - 13:01
نویسنده : mozafari
مسئول بسیج اصناف کشور گفت:

آموزش احکام به کسبه بازار برای تشخیص معامله ربا /شرکت400هزار نفر در کلاس های آموزشی

حسن پور گفت: آموزش به کسبه بازار برای تشخیص معامله ربا را از غیر ربا و غشّ در معامله و چگونگی برخورد با مشتری را به عنوان آموزش فقه بازار شروع کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، غلامرضا حسن پور مسئول سازمان بسیج اصناف،بازاریان و تجار کشور در رابطه با برنامه های این سازمان برای اسلامی شدن بازارهای کشور بیان داشت: بعد از اولویت قرار دادن و احیای نماز اول وقت در بازار های کشورمان آموزش احکام به کسبه بازار دارای اهمیت است.

 

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور با بیان این مطلب افزود: کاسبان باید آموزش ببینند. ما آموزش به کسبه بازار برای تشخیص معامله ربا را از غیر ربا و غشّ در معامله و چگونگی برخورد با مشتری را به عنوان آموزش فقه بازار شروع کردیم. از سال94 تا کنون ، حدود 400 هزار نفر در این کلاس های آموزشی شرکت کردند.

حسن پورتصریح کرد: البته ضمانت همه این مسائل اخلاق است یعنی اگر اخلاق در بازار و خرید و فروش رعایت شود این مسائل هم پیش نخواهد آمد. ما بخش اخلاق در بازار را هم پیگیری می کنیم. در کتابی که برای آموزش فقه بازار چاپ شد نکات قرآنی و اخلاقی را لحاظ کرده ایم.

وی در پایان مطرح کرد: البته کمبود نظارت هم ضعف بسیار بزرگی است لذا همه دستگاه های نظارتی باید بر نوع معماری و دکوراسیون نظارت داشته باشند و باید با متخلفان بازار به صورت قانونی برخورد کرد.

خبرگزاری بسیج

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.