شناسه : 4665
امروز شنبه 1396/05/21 - 01:28
نویسنده : mozafari

صنعت چرم همدان رتبه دوم کشور را داراست/همدان اولین صادرکننده کیف، چرم و پاپوش به کشورهای اروپایی است

نائب رئیس اتاق اصناف همدان و رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان در ادامه افزود: امروز یک بخش از تولید 30 درصد از تولید کفش زنانه کشور در همدان تولید می شود و این افتخار ماست که یک بخشی از محصولات چرمی را در استان داریم و این سبب افتخار است که امروزه ما به کشورهای عربی خصوصا عراق صادرات داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، احمد گازرانی نائب رئیس اتاق اصناف استان همدان و رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان در چهارمین همایش تخصصی صنعت کیف، کفش و چرم در همدان با حضور مسئولین کشوری و لشکری و مسئولین استانی و اتحادیه ها که در مجتمع انصار برگزار شد، اظهار داشت: صنعت چرم امروز در کشور رتبه دوم را داراست. این صنعت در استان اشتغالزایی خوبی کرده است.

وی گفت: همدان پایتخت تاریخ، تمدن ایران زمین، مهد فرهنگ، دارای یک هزار و هشتصد جاذبه گردشگری، مرکز تجارت و بازرگانی و سیاسی و اجتماعی، مردمانی با فرهنگ و با تجربه، همدان، چرمشهر ایران زمین، شهر دباغ خانه ها، اولین صادرکننده محصولات کیف و چرم و پاپوش به کشورهای اروپائی است.

گازرانی در ادامه تأکید کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با همدلی و همزبانی در راستای سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران و در حمایت از صنایع کوچک که بخش عظیمی از صنعت کیف و کفش و چرم در صنایع کوچک فعالیت می کند.

نائب رئیس اتاق اصناف همدان و رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان تصریح کرد: اتحادیه کیف و کفش و چرم کشور با همکاری اتاق اصناف، بسیج اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرکهای صنعتی و صندوق کارآفرینی امید و تشکلها و نهادهای مرتبط مفتخر است که میزبان بزرگان صنعت کیف و کفش و چرم در چهارمین همایش تخصصی این صنعت می باشد.

وی عنوان کرد: در سال 90 - 92 آمار خوبی در صنعت چرم همدان نداشتیم و 300 واحد تولیدی چرم فعال در استان داشتیم که طی این سال ها به 1000 واحد تولیدی افزایش یافت و این با حمایت اتاق اصناف و افراد متعصب به همدان امکان پذیر نبود.

گازرانی از اشتغال به کار 7000 نفر خبر داد و اعلام کرد: کیف و کفش و چرم ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال دارد و نقش تأثیرگذاری در افزایش تولید و اشتغالزایی دارد و همچنین ارزآوری برای استان داشته است که بخشی از اشتغال کشور بر عهده این قشر از جامعه قرار گرفته است.

نائب رئیس اتاق اصناف همدان و رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان در ادامه افزود: امروز یک بخش از تولید 30 درصد از تولید کفش زنانه کشور در همدان تولید می شود و این افتخار ماست که یک بخشی از محصولات چرمی را در استان داریم و این سبب افتخار است که امروزه ما به کشورهای عربی خصوصا عراق صادرات داریم.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه 21 مردادماه بنام حمایت از صنایع کوچک و با اولویت این صنعت از نظر اشتغال که در این سالها با توجه به رکود بازار این صنعت حرفی برای گفتن داشته و می طلبد که مسئولین از حمایت این صنف غافل نشوند.

گازرانی بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف می توانند نقشه راهبردی اتحادیه و اتاق اصناف در اقتصاد مقاومتی در تولید و اشتغال را تدوین کنند و لازم است برای این موضوع سند استراتژیک تعریف شود و به رؤسای اتحادیه ها و اصناف ارسال شود تا برنامه های خود را در قالب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف نمایند.

نائب رئیس اتاق اصناف همدان و رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان یادآور شد: برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی می توانیم از تجربیات بسیج اصناف، دانشگاه ها، اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استفاده نمائیم.

وی عنوان کرد: اصناف در کنار دولت می تواند مشکلات اقتصادی را به نحو احسن حل کند و اصناف بدون هیچ هزینه ای برای دولت ایجاد اشتغال می کند و با کمترین تعهد دولت می تواند با تسهیلات ارزان قیمت در بازار تحرکی ایجاد نماید که با این روش نقدینگی در بازار زیاد شده و قدرت خرید مردم بالا می رود.

گازرانی خاطرنشان کرد: ما باید تولید صادرات محور را آغاز کنیم و کیفیت باید به حدی برسد که بهره وری بالا داشته باشیم. نائب رئیس اتاق اصناف همدان و رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با توجه به ورود قاچاق کالا، تأکید کرد:  در سال های اخیر برای جلوگیری از ورود قاچاق کالا دو اتفاق در سال گذشته افتاده و بخاطر ناامنی که در بازار بود بسیاری از قاچاقچی ها نتوانستند اجناس خود را وارد بازار نمایند و خوشبختانه همدان در بحث قاچاق جلوگیری خوبی کرده و این اجناس وارد بازار نشد.

وی در ادامه در مورد فرهنگسازی و حمایت از تولید داخل، افزود: فرهنگسازی و حمایت از تولید داخلی با شعار ایرانی می پوشیم، مصرف کالای ایرانی ضامن اشتغال فرزندان ماست که این با استقبال مردم روبرو شد و نشانگر این است که مسئولین ما در طی این سالها بسیار خوب عمل کرده و رسانه ها خوب فرهنگسازی کردند.

گازرانی در خصوص طرح تکاپو، در صنعت کیف، کفش و چرم گفت: این طرح در صنعت کیف، کفش و چرم همدان که جز رسته های کسب و کار اشتغال استان شناخته شده و اکنون نیاز به حمایت دارد که بتوانیم بخشی از مشکلات و نیازها را حل کنیم و اگر این صنعت احیا شود بسیاری از مشکلات اشتغال استان ما حل می شود.

نائب رئیس اتاق اصناف همدان و رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان ابراز داشت: فاصله گرفتن اقتصاد ایران از بازار جهانی طی یک دهه گذشته سبب می شود نتوانیم جنس وارد کنیم و این موضوع با توان رقابت پذیری بنگاه های اقتصاد داخلی را کاهش داده است و ما باید تلاشمان این باشد که با بنگاه های خارجی رقابت نمائیم.

وی در خصوص مالیات نیز بیان کرد: کلیه تولیدی ها مالیات را پرداخت می کنند و برای اینکه این واحدها تعطیل نشوند مالیات را پرداخت می کنند.

همچنین بیمه برای کارفرمایان بسیار گران می باشد و برای تولیدکنندگان ما هرساله اضافه می شود و یکی از مشکلات تولیدکنندگان بیمه بالای 5 نفر است که تخفیف ندارد.

گازرانی ابراز داشت: برای الگوبرداری و آموزش در کشورهای خارجی صندوق کارآفرینی امید به ما کمک می کند. در آینده نزدیک نیز 3 نفر از تولیدکنندگان به نمایندگی از استان همدان جهت آموزش دوره مربیگری در رشته الگوبرداری به ایتالیا فرستاده می شوند.

نائب رئیس اتاق اصناف همدان و رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات ما در این صنعت توسعه تجارت خارجی(EMC) است که مشکل برای مواد اولیه می باشد و همچنین می تواند با تعاملات بالا صادرات کالای خوبی داشته باشیم.

وی گفت: امروز در مرکز فنی و حرفه ای با حضور مسئولین این اداره و اداره کار و امور اجتماعی و مسئولین اتاق اصناف کشور و سازمان بسیج اصناف کشور آموزش صنعت کیف، کفش و چرم در همدان افتتاح شد.

گازرانی عنوان کرد: اولین کنسرسیون مواد اولیه صادرات تولیدی کیف، کفش و چرم با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرکهای صنعتی تشکیل شد و تلاش ما این است که یک حمایت ویژه از این کنسرسیون شود.

نائب رئیس اتاق اصناف همدان و رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان در خصوص رضایتمندی مشتریان، عنوان کرد: تمام تلاش تولیدکنندگان جلب رضایت مشتریان است و این جبل رضایت مشتری یعنی ماندگاری. وی در پایان گفت: اگر بهره وری می خواهیم باید کالای با کیفیت داشته باشیم و انصاف را رعایت نمائیم.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.