شناسه : 4514
امروز چهارشنبه 1396/04/28 - 10:55
نویسنده : mozafari

اعتماد مردم به برند ایرانی نسخه وارداتی‌ها را پیچید/ تولید لوازم التحریر با کیفیت نیازمند حمایت است

تولیدکنندگان لوازم التحریر ایرانی از نیاز خود به حمایت دولتی سخن می گیند و اینکه خرید کالای باکیفیت موجب شد تا واردات کاهش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، صنعت نوشت افزار و تولیدات آن یکی از صنایع مهم است که تقریبا همه با آن سروکار دارند و گستردگی بسیار زیادی دارد ودر برخیاز کشورهای بازار وصنعت لوازم التحریر سهم عمدهای در تولید ناخالص داخلی آنها دارد.

در ایران این صنعت مانند بسیاری دیگر از صنایع با واردات بی رویه و بعضا بی کیفیت دست و پنجه نرم می کند و این بازار هم در سالهای نه چندان دور در قبضه چینی ها بود اما چند سالی است که خبرهای خوبی در این خصوص به گوش می رسد.

به گفته برخی از تولیدکنندگان این صنعت، استقبال مردم از اجناس با کیفیت موجب شد تا بسیاری از بی کیفیت ها چینی از بازار خارج شود واردات کالای بی کیفیت نیز صرفه اقتصادی نداشته باشد در چنین شرایطی فضا برای عرضه تولیدات ایرانی و رونق بازار لوازم التحریر ایجاد شد.

اما عدم حمایت مناسب از واحدهای تولیدی لوازم التحریر موجب شد تا برخی از تولیدی ها تعطیل شوند و نگاه ویژه به صنعت نوشت افزار ایرانی موجب خواهدشد علاوه بر افزایش تولید،توسعه صادرات و اشتغالزایی نیز صورت گیرد و این صنعت سهم بیشتر در رشد صنعتی ایفا خواهد کرد.

کاهش سهم واردات در بازار لوازم التحریر

مهرداد عالی پور مدیر یکی از برندهای معروف لوازم التحریر گفت: برای تولید یک محصول با کیفیت و برند سازی ابتدا باید واحدهای تحقیق و توسعه راه اندازی شود و پس از تکمیل مجموعه و چرخه دانش و تجربه اندوزی اقدام به تولید انبوه در بازار نمود.

وی افزود: باید سلایق مشتری و بازار را شناخت و تجربه اندوزی کرد تا بتوان کالای باکیفیت صادرات محور تولید کرد که ما تلاش کردیم این اقدامات را انجام دهیم و در سال جاری خط تولید خود را در ایران راه اندازی خواهیم کرد.

عالی پور با بیان اینکه حمایت از تولید در ایران به خوبی انجام نمی شود تصریح کرد: تولید در ایران کار بسیار دشواری است و تولیدکنندگان ایثار می کنند و حمایت بطوری نیست که بتواند مشکلات را رفع کند مثلا برای خرید ماشین آلات و راه اندازی خط تولید یک ریال دولتی به ما اعطا نشد.

این تولیدکننده لوازم التحریردر خصوص سهم واردات در بازار لوازم التحریر گفت: آمار دقیقی در بازار وجود ندارد اما با همت تولیدکنندگان در سال های گذشته روند جایگزینی کالای تولیدی نسبت به وارداتی بیشتر شده و شاهد صادرات در چند سال آینده باشیم.

به نام ایران به کام کشورهای دیگر 

مازیار مازار تولیدکننده نوشت افزار ، در خصوص بازار لوازم التحریر گفت: بسیاری از محصولات ایران جزو برترین تولیدات هستند و تولیدکنندگان ایرانی سعی در استفاده از بهترین قطعات برای بالا بردن کیفیت نوشت افزار می کنند.

وی افزود: اغلب تولیدکنندگان دریافتند که برای ادامه حیات در بازار لوازم التحریر باید کیفیت تولیدات را ارتقا داد و اکنون برخی محصولات ایرانی رقیب جدی برای برندهای برتر اروپایی هستند.

این تولیدکننده نوشت افزار با بیان اینکه تولیدات ایرانی قابل رقابت در بازار از قیمت به مراتب کمتری برخوردار است، گفت: قیمت برخی محصولات خارجی حداقل 5 برابرنمونه ایرانی آن است در حالی که تفاوت کیفیت چندانی ندارند و اگر حمایت های دولتی از برندهای ایرانی صورت گیرد قطعا تا چند سال آینده بازار نوشت افزار ایرانی نیازی به واردات نخواهد داشت.

مازار یکی از مشکلات تولیدات ایرانی را نگاه نه چندان مناسب مردم نسبت به کالای ایرانی دانست و اظهار داشت: ما تولیدات را در ایران انجام می دهیم اما برای آن ها نام های خارجی انتخاب می کنیم چرا که مردم از آن استقبال بیشتری می کنند و این نگاه موجب شده تا همه فکر کنند که این کالا خارجی است در صورتی که تماما در ایران تولید می شود.

 حمایت از تولید مناسب نیست

محمد نوری یکی دیگر از تولیدکننده نوشت افزار  گفت: بازار لوازم التحریر در سالهای گذشته به شدت رقابتی شده لذا هر تولیدکننده که کالای باکیفیت تولید کند ضامن بقای خود در بازار است و در غیر این صورت حذف خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی به تعطیلی کشیده شدند گفت: برای تولید با کیفیت حمایت مقوله ای اساسی است و در بسیاری از کشور از تولیدکننده حمایت های مالی و مشوق های گوناگونی در نظر گرفته می شود در حالیکه تولید در این با موانع متنوعی مواجه است.

این تولیدکننده لوازم التحریر تصریح کرد: در همه جای دنیا مسئولان به دنبال تولیدکنندگان هستند و از آن ها حمایت می کنند تا بهره وری ورونق اقتصادی در کشور سان حاصل شود اما در ایران اخذ یک وام مدت ها به طول می انجامد و این امر موجب شده تا بسیاری از صنایع به رکود دچار شوند.

نوری در پایان تاکید کرد: اگر به دنبال بالندگی و رشد اقتصادی هستیم باید حمایت از تولید را به نحوی انجام دهیم که منجر به تولید محصول با کیفیت قابل رقابت شود.

 انتهای پیام/

باشگاه خبرنگاران

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.