شناسه : 4512
امروز چهارشنبه 1396/04/28 - 10:48
نویسنده : mozafari
مسئول بسیج اصناف،بازاریان وتجار کشور مطرح کرد:

امضا تفاهم نامه بین بسیج اصناف و بنیاد شهید تلاش برای ایجاد شغل

حسن پور: هدف از این تفاهم نامه معرفی به کار فرزندان،شهدا ایثارگران و جانبازان بالای 25 درصد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگزان با استفاده از ظرفیت های موجود اصناف در سراسر کشور می باشد.

غلامرضا حسن پور مسئول بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور در گفتگو با خبرنگار این سازمان با اشاره به ماده 31 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران گفت: این قانون در بخش کار این گونه می باشد که اگر کارفرمایی فرزند شهید یا جانباز 25 درصد و یا ایثارگر را در محل کار خودش به کار گیرد شامل تشویق هایی از سوی بنیاد شود.

 وی ادامه داد:یکی از این تشویق ها پرداخت حق بیمه فرد به کارگیری شده توسط بنیاد به مدت 5 سال می باشد. تشویق دیگر کاهش مالیات کارفرمایان کارگاه ها به مدت 5 سال از طریق احتساب 150 درصدی حقوق پرداختی به ایثارگران طبق قاعده جامعه ایثارگری می باشد. سومین تشویق پرداخت یارانه حداقل حقوق و دستمزد به کارفرمایانی که با هماهنگی بسیج اصناف نسبت به جذب و استخدام اقدام نموده اند، حداکثر به مدت 18 ماه به میزان 75 درصد حداقل حقوق و دستمزد می باشد و بلاخره آخرین تشویق پرداخت هزینه آموزش حین کار مشمولین در آموزش های تخصصی و مهارتی در صورت لزوم می باشد.

 حسن پور با اشاره به وظایف بنیاد شهید افزود: بنیاد باید اسامی افراد جویای کاری که شامل این قاعده می باشد را به بسیج اصناف اعلام نماید تا مشاغلی که نیاز به نیروی کار دارند به آنها معرفی شود.

 مسئول بسیج اصناف کشور افزود: بعد از اعلام مشاغل افراد جویای کار می توانند بنا بر علایق شخصی خود در مشاغل تولیدی، توزیعی، فروشندگی و خدماتی مشغول به کار شوند. وی ادامه داد: بعد از سیر این مراحل تفاهم نامه ای بین کارفرما و فرد جویای کار نوشته شده و بنیاد شهید هم با نامه رسمی این فرد را معرفی می کند.

 مسئول بسج اصناف،بازاریان و تجار کشور با اشاره به تعهدات بنیاد شهید در این تفاهم نامه افزود: بنیاد نسبت به تعهداتی که دارد بعد از معرفی افراد از استان های سراسر کشور نسبت به هزینه های متقبل شده تامین اعتبار می نماید.

 وی افزود: باید این تفاهم نامه در تمامی استان ها بومی سازی شود و رئیس بنیا شهدی و همچنین رئیس بسیج اصناف استان آن را امضا کرده و به بنیاد شهید مرکز برای تامین اعتبار اعلام نمایند.

 حسن پور در پایان گفت: استان های اصفهان و کرمان از اولین هایی هستند که در این مورد کار خود را شروع کرده اند.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.