شناسه : 4136
امروز شنبه 1396/03/13 - 01:52
نویسنده : mozafari

شخصیت امام(ره) از نظر عاطفی به شهدای قیام 15 خرداد گره خورده بود

حجت‌الاسلام و المسلمین عیسوی :برای نسلی که امام خمینی را دیده‌اند، بحث از امام تنها یک بحث منطقی، عقلانی یا عاطفی نیست؛ بلکه سخن از جمیع این جنبه‌ها است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی  بسیج اصناف ،مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار سپاه امام علی ابن ابیطالب(علیه السلام) با بیان اینکه امام خمینی (ره) یک سرمایه بزرگ است که هر کس به میزان توانش می‌تواند از این سرمایه استفاده کند، گفت: شخصیت امام(ره) از نظر عاطفی به شهدای قیام 15 خرداد گره خورده بود.

 حجت‌الاسلام و المسلمین عیسوی در این نشست که در آستانه سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد که در محل حوزه شهید رجایی بسیج اصناف   برگزار شد، ضمن تسلیت و تعزیت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام 15 خرداد، اظهار کرد: برای نسلی که امام خمینی را دیده‌اند، بحث از امام تنها یک بحث منطقی، عقلانی یا عاطفی نیست؛ بلکه سخن از جمیع این جنبه‌ها است.

وی با ذکر حدیث «هر کس بین خود و خدا را اصلاح کرده باشد، خداوند بین او و مردم را اصلاح می‌کند»، عنوان کرد: ما با دیدن امام خمینی، ایمان‌مان را به ائمه و پیامبران الهی تجدید کردیم و به بزرگواری آنان پی بردیم؛ امام راحل مصداق عینی این حدیث است و مهمترین جلوه شخصیت امام (ره)، بندگی خدا و رضای الهی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار ادامه داد: امام خمینی (ره) یک سرمایه بزرگ است که هر کس به میزان توانش می‌تواند از این سرمایه استفاده کند؛ من برای بهره‌مندی از این سرمایه عظیم٬ مجموعه صحیفه امام(ره) را پیشنهاد می‌کنم

عیسوی با بیان اینکه صحیفه امام(ره) جلوه مکتوب شخصیت جامع امام خمینی(ره) است، خاطرنشان‌کرد: در واقع در این مجموعه ۲۲ جلدی هر آنچه از شخصیت و بیانات امام(ره) موجود است، گردهم آمده است و در حقیقت فارغ از هر نگاه سیاسی و...، مرور این صحیفه، انسان را به حیرت وا می‌دارد که یک انسان تا چه اندازه می‌تواند رشد کرده و جامع الاطراف باشد.

وی با اشاره به قیام ۱۵خرداد در سال ۴۲، گفت: شخصیت امام(ره) از نظر عاطفی به شهدای قیام 15 خرداد گره خورده بود و در آخر نیز رحلت ایشان به روز 15 خرداد گره خورد.

ایشان در برخی دیگر از سخنانشان در خصوص خصایص اخلاقی و عاطفی امام خمینی، بیان داشت: اگر کسی سیره و نگاه‌های فکری امام خمینی را بررسی کند، به این نکته عظیم پی می‌برد که ایشان هرگز موافق برخورد فیزیکی و ترور افراد٬ حتی در برخورد با دشمنان و مخالفان خود و نظام نبودند و این ویژگی در برخورد با مخالفان خود چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب، در منش ایشان نمایان است. برای ایشان در نظر گرفتن مصالح و منافع ملی در اولویت بود؛ کما اینکه در زمان حکومت پهلوی پیشنهاداتی از سوی عراق به منظور مقابله با رژیم شاهنشاهی به امام(ره) داده می‌شد اما ایشان برای حفظ مصالح ملی ایران، بیعت با کشور دشمن را نمی‌پذیرفت.

عیسوی ادامه داد: اگر برای معرفی شخصیت امام به طور صحیح و همه جانبه تلاش نشود، معلوم نیست نسل آینده چه تصویر و تصوری از ایشان در ذهن خواهند ساخت؛ بنابراین ضرورت دارد تا جنبه‌های شخصیتی امام راحل از تمام جهات به جامعه شناسانده شود.

 

20170531_201141_copy.jpg false 20170531_200856_copy.jpg false

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.