شناسه : 4043
امروز چهارشنبه 1396/03/03 - 03:15
نویسنده : mozafari
به مناسبت سالروز فتح خرمشهر نشست بصیرتی برگزار شد:

لازمه پیشبرد حق، صبر و مقاومت است/حماسه بزرگ فتح خرمشهر یکی از مصادیق صبر و مقاومت است

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: ایده انقلاب اسلامی برگرفته از متون انقلاب مقدس اسلامی ما برای گسترش بندگی خدا در روی زمین بود و این گسترش بندگی لازمه اش نفی عبودیت غیرخدا بود که در مقابل ما صف آرایی بکند. به همین جهت لازم بود که خودمان را برای مبارزه طولانی اجمالا ایده انقلاب اسلامی از اقتضائاتش این بود که نظام سلطه را که مانع بزرگی برای انقلاب اسلامی باشد از سر راه خود بردارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، دکتر علی طاهری استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در نشست بصیرتی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر که به همت پایگاه مطهره حوزه بسیج شهدای اصناف برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، اظهار داشت: ما تردیدی نداریم پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با توجه به دیدگاهی که انقلاب اسلامی داشت و در مقابل استکبار با الهام گرفتن از متون دینی ایستادگی کرد توطئه های مختلف از زمان آغاز این حرکت علیه این نظام شورع شد. با ایجاد بصیرت، آگاهی و آگاهی بخشی از این افراد به حقیقت آگاه شدند و مسیر انقلاب اسلامی را پیمودند.

وی گفت: بخشی نیز در قالب منافقین از بدنه نظام و انقلاب جدا شدند و علنا به مخالفت مسلحانه با انقلاب اسلامی پرداختند. همین هم برای دشمنان ما کفایت کننده نبود. قائله کردستان را درست کردند و نهایتا همه این توطئه ها به آنجا کشید که جنگ 8 ساله ای را به ما تحمیل کردن. جنگی که در آن استکبار با همه قدرتش حضور پیدا کرد منتهی با نمایندگی رسمی عراق از جهان استکبار که ما در دوران دفاع مقدس تقریبا از بیش از 50 کشور اسیر داشتیم یعنی نیروهای نظامی و کارشناسانشان در مرزهای ما با مردم ما می جنگیدند.

طاهری در ادامه افزود: ایده انقلاب اسلامی برگرفته از متون انقلاب مقدس اسلامی ما برای گسترش بندگی خدا در روی زمین بود و این گسترش بندگی لازمه اش نفی عبودیت غیرخدا بود که در مقابل ما صف آرایی بکند. به همین جهت لازم بود که خودمان را برای مبارزه طولانی اجمالا ایده انقلاب اسلامی از اقتضائاتش این بود که نظام سلطه این مانع بزرگ را که انقلاب اسلامی باشد از سر راه خود بردارد. توطئه های مختلف که بارزترین آن در جنگ تحمیلی عراق با مدیریت آمریکا و پشتیبانی رژیم های مرتجع منطقه و با حمایت همه دشمنان انقلاب اسلامی در جهان بر ما تحمیل شد و جوانان غیور این مرز و بوم با ایثار، فداکار و شهامت توانستند از این امتحان بزرگ الهی سربلند بیرون بیایند و ملت ایران مجد و عظمت و استقلال را به نام خود رقم بزند.

استاد دانشگاه تأکید کرد: در طول تاریخ در هیچ جنگی ما شرکت نداشتیم مگر اینکه بخشی از سرزمین یا خاکمان را از دست دادیم جز دفاع مقدس که پس از 8 سال مبارزه وجبی از خاک مقدس و پاک کشور اسلامی ما به دشمن واگذار نشد.

وی در خصوص لازمه طرح ایده انقلاب اسلامی، گفت: این طرح لازمه اش مخالفت دنیای استکباری و انقلاب بود. که لازمه آن صبر می باشد. همه انبیاء الهی در طول تاریخ لازمه شان این بوده و همین مسیر را طی کردند. حق را که گفتند با حق مقابله شد و لازمه پیشبرد حق، صبر و مقاومت بوده است. یکی از مصادیق صبر و مقاومت حماسه بزرگ فتح خرمشهر بود که ملت ایران، جوانان از جان گذشته ما این فتح را رقم زدند.

طاهری در ادامه کتابی با عنوان «پایی که جا ماند» نوشته اسیر و آزاده سید ناصر حسینی معرفی کرده و گفت: اگر انقلاب اسلامی ما پیروز شد و توانستیم خرمشهر را از دست متجاوزین بعثی با آن همه امکاناتی که در اختیارشان قرار داشت و با آن همه ضعف و ناتوانی تجهیزاتی که ما داشتیم توانستیم این حماسه بزرگ را خلق نمائیم که نه بخاطر سلاح بود و نه بخاطر نفرات، بلکه بخاطر ایمان و باوری بود که نمونه آن در این کتاب یاد شده موجود است.

استاد دانشگاه در خصوص اینکه ما بعد از 8 سال دفاع مقدس چه وظیفه ای داریم و دشمن در دنیای امروز چه جبهه ای را باز کرده، تصریح کرد: امروز دشمن دیگر با تجهیزات نظامی با ما نمی تواند بجنگد و واقعا دیگر قدرتش را ندارد. امروز موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدرت ابتکار نظامی را از دشمن ما گرفته است و جرأت اقدام نظامی ندارند و این به دلیل توانمندی های کشور ما در راستای دفاعی می باشد و یک جبهه جدیدی تحت عنوان جبهه بزرگ فرهنگی باز کردند که این جبهه را ابزار اطلاع رسانی روز حمایتش می کنند و کارشناسان سرسپرده غرب پشتیبانی می کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: دشمنان وقتی مشاهده کردند نمی توانند با سلاح جنگی نمی توانند ما را به زانو درآورند، جبهه بزرگ فرهنگی بر ما باز کردند و با ابزار دیگری این کار را انجام می دهند. یک بخش مهمی از این ابزار ماهواره می باشد که افکار، باورها، اعتقادات و خانواده های ما را و نه تنها ما بلکه همه دنیا را جهت ایجاد آن دهکده جهانی که کدخدای آن خودشان باشند هدف گرفته است. ماهواره ای که هزینه های میلیاردی برای آن می کنند تا ذهنیت و نوع زندگی و باور ما را تغییر دهند.

طاهری گفت: امروز دنیای اطلاع رسانی که در دست نظام غربی است افکار، اندیشه ها و نوع زندگی ما را هدف گرفته و می خواهد از بعد فرهنگی ذهنیت ما را عوض نموده و باورهای ما را تغییر دهد و خوی تسلیم را به ما القاء کند و علاوه بر این فرهنگ غربی را در زندگی ما رواج دهد که مدیریت این ابزار در دست دشمنان است.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.