شناسه : 4024
امروز سه شنبه 1396/03/02 - 02:12
نویسنده : mozafari
مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان:

وضعیت ذوب‌آهن اصفهان از ۲۰ سال پیش هم بدتر است/ از دی ۹۵ در بازار داخل فروش نداشتیم

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه این شرکت در مقایسه با ۲۰ سال پیش با وضعیت بدتری روبه‌رو است، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد تولید این شرکت صادر می‌شود و از دی‌ماه گذشته نتوانسته‌ایم در بازار داخل فروش داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور به نقل از فارس، صادقی در چهاردهمین همایش علمی، مهندسی معدن در دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: شرکت ذوب‌ آهن اصفهان امروز در شرایط دشواری قرار گرفته و بدهی بسیار زیادی دارد، من به این شرکت برگشتم تا با کمک کارشناسان باتجربه، کارخانه را به روزرسانی کنیم. 

وی ادامه داد: امروز ذوب‌ آهن در مقایسه با 20 سال پیش در یک نقطه متوقف شده و علاوه بر این، استهلاک تجهیزات نیز باعث شده وضعیت نامطلوب‌تری نسبت به 20 سال پیش داشته باشیم. 

وی تصریح کرد: در دوره قبلی که مدیر عامل ذوب‌ آهن بودم، آقای هاشمی رفسنجانی یک بار که برای بازدید به ذوب‌ آهن آمده بود با دیدن کارگران کوره ذوب، بسیار ناراحت شد و اشک ریخت. 

وی افزود: در آن زمان، آقای هاشمی به من گفتند که نمی‌شود ذوب‌ آهن را گازی کنید؟ من پاسخ دادم امکان این کار وجود دارد، ولی ممکن است 10 سال زمان نیاز باشد. 

صادقی با بیان اینکه پس از این ماجرا، ایجاد واحد احیای مستقیم در شرکت ذوب‌ آهن در دستور کار قرار گرفت اما به نتیجه خوبی نرسید، افزود: پتانسیل زغال‌سنگ کشور برای تولید کمتر از 3 میلیون تن فولاد کفاف می‌دهد و در عین حال، امکان مکانیزه کردن معادن زغال‌سنگ وجود ندارد، زیرا عمر این معادن بالا است و فقط در طبس می‌توانیم به صورت مکانیزه کار کنیم. 

وی ادامه داد: در گذشته سرمایه‌گذاری زیادی برای اجرای طرح توازن ذوب‌ آهن انجام شد، اما درنهایت این طرح به نتیجه نرسید، زیرا نمی‌توانست مواد اولیه خود را تأمین کند و علاوه بر این، طرح صبا نیز نهایی نشد. 

مدیر عامل شرکت ذوب‌ آهن اصفهان در ادامه با تأکید بر لزوم برقراری ارتباط نزدیک بین صنعت و دانشگاه، گفت: در حال حاضر صنعت راه خود را می‌رود و دانشگاه هم کار خود را انجام می‌دهد و این دو از هم بیگانه هستند. 

وی، دسترسی به تولید 56 میلیون تن فولاد را نیازمند حرکت علمی و تخصصی در بخش صنعت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تمام تولیدات ذوب‌ آهن صادر می‌شود، به طوری که در بندرعباس صف 6 کیلومتری برای صادرات محصولات ذوب‌ آهن ایجاد می‌شود که البته تا 12 کیلومتر نیز رسیده است. 

وی تصریح کرد: از دی‌ماه سال گذشته نتوانستیم آهنی را در بازار داخلی عرضه کنیم و در حال حاضر همه محصولات ذوب‌ آهن صادر می‌شود که البته نرخ مناسبی نیز برای صادرات داریم.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.