شناسه : 3979
امروز سه شنبه 1396/02/26 - 09:42
نویسنده : mozafari

از تعطیلی چندین هزار کارخانه تولیدی کفش و تاثیر منفی بر بازار میوه و آهن تا رکود شدید اقتصادی حاکم بر کشور

امروزه بحث قاچاق کالا تا چه میزان توانسته به اقتصاد کشور و تولید داخل ضربه بزند از دید کسبه و مسئولین میدانی اقتصاد و بازار وضعی نابسامان تعریف می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور به نقل از رازق، موضوع قاچاق کالا و بحث کاهاش قاچاق این روزها تبدیل به سوژه تبلیغاتی چند کاندیدای ریاست جمهوری شده است که با نگاهی دقیق تر به نتایج دیگری می توان رسید؛ اینکه امروزه بحث قاچاق کالا تا چه میزان توانسته به اقتصاد کشور و تولید داخل ضربه بزند از دید کسبه و مسئولین میدانی اقتصاد و بازار وضعی نابسامان تعریف می شود. مهاجرانی رییس اتحادیه میوه و تره بار در گفتگو با خبرنگار رازق در مورد نقش قاچاق کالا در حوزه میوه و تره بار می گویدمتأسفانه اقلام میوه هم در لیست قاچاق کالاهای وارد شده به داخل کشور قرار دارند؛ قاچاق کالا ضربات شدیدی بر تولید ملی وارد کرده است و تأثیرات قاچاق کالارا می توان بر اقتصاد تولید کنندگان دید.

 

 

حبیب الله بشارتی رییس اتحادیه آهنسازان در مورد وضعیت قاچاق کالا، اظهارداشت: اتحادیه آهن سازان خوشبختانه با قاچاق کالامانند اصناف دیگر سروکار ندارد ، زیرا آهن به این راحتی ها به شکل قاچاق وارد نمی شود؛ ولی متأسفانه آثار قاچاق کالاو واردات تولیدات مشابه در داخل کشور رکود رابر اقتصاد ایران تحمیل کرده و آسیب به تولید ملی زده است.

 

بشارتی با تأکید براینکه  رکود خطرناک تر از قاچاق کالا به تولید ملی آسیب زده است ، اظهار کرد اصناف در حوزه رونق اقتصادی حال و روز خوبی ندارند.

 

رسول شجری رییس اتحادیه کفاشان با اشاره به این مطلب که کفش از جمله کالاهای قاچاق پذیر است ، تصریح کرد متأسفانه جریان قاچاق کالامزاحمت های صنفی زیادی برای ما ایجاد کرده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد این افراد ناکارآمد هستند و فعالیت های تخریبی در بدنه تولید انجام می دهند که باید جلوی آنها گرفته شود ، آنها برای رسیدن به پول این کارهای ناشایست را انجام می دهند.

 

رییس اتحادیه کفاشان باتأکید براینکه بنده همیشه بر علیه قاچاقچیان باصدای بلند حرف زده ام ، اضافه کرد اسم بنده برای همه آنها شناخته شده است و من را می شناسند.

 

شجری در خاتمه اظهار کرد قاچاق کفش آسیب های زیادی به تولید ملی زده است و از جمله این آسیب ها تعطیل شدن کارخانجات و نیمه فعال بودن برخی دیگر آنها است.

 

سید حسین دگمه چی رییس اتحادیه خرازان در مورد تأثیرات قاچاق کالابرصنف خرازان ، اظهار داشت صنف خزازان در تیر رس مستقیم جریان قاچاق کالادر گذشته بوده است؛ بارهاگفتیم که تعرفه ها راکاهش دهند و جلوی مرز ها راببندند ونظارت دقیق بر خروجی های واردات کالابه داخل کشورداشته باشند.

 

رییس اتحادیه خرازان باتأکید براینکه چابهار و کیش و قشم را می توان از مجاری ورود این نوع کالاها شمرد ، اضافه کرد قاچاق کالا۱۰۰درصد بر فعالیت خرازان تأثیرات منفی گذاشته است.

 

دگمه چی در خاتمه اظهار کرد قاچاق کالابه دولت ضربه وارد می کند و باید جدی تر پیگیر قاچاق کالاباشد ، خوشبختانه با تشدید نظارت های بازرسان اصناف و اداره تعزیرات ، میزان کالاهای قاچاق در بازار خرازان کاهش پیدا کرده است.

 

محمد امین زاده رییس اتحادیه لوازم ورزشی در مورد تأثیرات قاچاق کالابر فعالیت این صنف، اظهار کرد قاچاق در مجموع تهدیدی بزرگ برای تولید ملی محسوب می شود.

 

رییس اتحادیه لوازم ورزشی درادامه این مطلب تصریح کرد باید نظارت هابر مجاری ورود کالابه داخل کشور پر رنگ تر انجام شود و برخورد جدی با قاچاقچیان کالا داشته باشند.

 

امین زاده بااشاره به این نکته که لوازم ورزشی که به صورت قاچاق وارد کشور می شود ، آسیب جدی به صنف ما زده است و کارخانجات ما نیمه فعال شده اند ، کفش های ورزشی چینی یک معضل برای ما شده اند.

 

رییس اتحادیه لوازم ورزشی تأکید کرد خوشبختانه دوماهی است که جلوی قاچاق کالادر صنف ما گرفته شده و قاچاق لوازم ورزشی ۷۰درصد کاهش یافته است.

 

امین زاده در خاتمه اظهار داشتامیدواریم با برخورد جدی با قاچاق کالا رنگ رونق را در چهره واحدهای تولیدی داخلی ببینیم. انتهای پیام

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.