شناسه : 3912
امروز چهارشنبه 1396/02/13 - 08:37
نویسنده : mozafari
سردار احمدی فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(علیه السلام):

اصناف و بازاریان پشتوانه نظام هستند

به همت سازمان بسیج اصناف و بازاریان استان قم به مناسبت اعیاد شعبانیه و روز پاسدارهیئت رئیسه و روئسای اتحادیه های صنفی اتاق اصناف قم و جمعی از فرماندهان و مربیان صالحین پایگاه های بسیج اصناف با سردار احمدی فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (علیه السلام)دیدار نمودند.

در این دیدار سردار احمدی فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(علیه السلام) اصناف و بازاریان را قشری مؤمن و با خدا دانستند که به فرموده امام خمینی(ره) استوانه فعال جمهوری اسلامی بوده اند و کسی نمیتواند این نکته را انکار کند

ایشان در بخشی دیگر از سخنانشان ابراز داشتند،از دوران قدیم تا دوران حاضر، اصناف و بازاریان جزو قشرهای متدین بوده‌اند و هستند. همین تدین و انس با علما موجب شده است که در هر میدانی که علمای دین حضور داشته‌اند - در مبارزات، در موضعگیریهای گوناگون سیاسی و یا دینی - حضور اصناف و کسبه و اهل بازار و دادوستد در آن‌جا قطعی باشد. وقتی که علمای اعلام میخواستند در دوران مبارزات - چه مبارزات نهضت اخیر، یعنی سالهای دهه‌ی چهل و پنجاه، و چه قبل از آن - یک حضور مردمىِ قاطع را نشان بدهند، دستور میدادند که بازارها تعطیل بشود، و بازاریان و کسبه تعطیل میکردند؛ یعنی پشت سر علما می ایستادند، و این تأثیر زیادی هم داشت. رژیمهای جبار هم این را فهمیده بودند؛ لذا به انواع طرق درصدد بودند که این لشکر مردمی را، یا با فشار و ارعاب و تهدید، یا با بستن مالیاتهای سنگین استثنایی در دوران ستمشاهی، و یا با تبلیغات، از روحانیون جدا کنند؛ غالباً هم اثری نمیکرد.

سردار احمدی ابراز داشتند اصناف و بازار  در شکل گیری انقلاب اسلامی و بعد از آن و پشتیبانی از جبهه های حق علیه باطل نقش خوب و به سزایی داشتند و هر کجا که نظام و انقلاب به وجود این قشر نیاز داشته با حضور خود و کمک های مالی پشتوانه نظام و انقلاب بوده اند معنای انقلابی هم همین است که در مواضع انقلاب حضور داشته باشند؛ یعنی هرجا که انقلاب از آنها متوقع است، باشند. این، در بسیاری از دوره‌های گذشته و در بخش مهمی از دوران بعد از پیروزی انقلاب، نسبت به جمع کثیری از اصناف کشور وجود داشته است.

فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(علیه السلام) از اصناف خواستند همان طور که در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله از جبهه های حق علیه باطل پشتیبانی خوبی داشتند در زمان کنونی هم از جبهه های مقاومت اسلامی پشتیبانی نمایند. 

سردار احمدی در بخشی دیگر از سخنانشان به انتخابات پیش رو اشاره نمودند که انتخاباتی سرنوشت ساز برای کشور می باشد، که نقش اصناف میتواند نقش مؤثری باشد چون با مردم سروکار دارند با بصیرت افزایی و روشنگری مردم و مخاطبین خود، آن ها را تشویق به حضور پرشور در پای صندوق های رأی نمایند و با انتخاب آگاهانه و اصلح خودباعث سرافرازی کشور و ناامیدی دشمنان قسم خورده این آب و خاک شوند.

در ابتدای این جلسه جناب سرهنگ زینی وند مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه امام علی ابن ابیطالب(علیه السلام)ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های بسیج اصناف قم در مجموعه های صنفی  و تعامل سازنده با اتاق اصناف قم و سازمان صنعت،معدن و تجارت  مطالبی را بیان نمودند.

در این دیدار آیت اله احدی نژاد استاد صالحین بسیج اصناف کشور و جناب آقای مهندس ذاکری ریاست سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم نیز حضور داشتند. 

 

 

img_9528_copy.jpg false img_5905_copy.jpg false img_5890_copy.jpg false  

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.