شناسه : 3869
امروز شنبه 1396/02/09 - 12:47
نویسنده : mozafari

طرح اقتصاد سبز تاثیرات مطلوبی را در حوزه آب خواهد داشت

شافعی گفت: موضوع اقتصاد سبز در دستور کار قرار گرفت تا به عنوان یک حرکت اقتصادی در بخش خصوصی تاثیرات مطلوبی را در حوزه آب به دنبال داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور به نقل از باشگاه خبرنگاران، غلامحسین شافعی در اولین کنفرانس بین المللی آب مجازی با اشاره به برخی اقدامات اتاق بازرگانی در حوزه آب بیان کرد: اتاق ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی و مشاور سه قوه توجهی جدی به مقوله ی آب داشته و در این بخش اقدامات بسیاری را در این سالها انجام داده است. وی در این راستا اظهار داشت: بعد از تصویب قانونی به نام قانون بهبود فضای کسب ‌و کار در سال 1391 موضوع کشاورزی و آب را با اتاق بازرگانی پیوند خورد. همچنین اتاق بازرگانی برای جبران کمبود ها و ضعف ها در این بخش بر وضعیت آب بیش از پیش متمرکز شد و برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داد. رئیس اتاق ایران افزود: بعد از تاسیس مرکز مطالعات راهبردی کشاورزی و آب مقرر بود تا کلیه ی چاه های غیر قانونی آب مجوز قانونی فعالیت دریافت کنند که در این زمینه اتاق بازرگانی اقداماتی را انجام داد تا این طرح که تبعات مطلوبی را به دنبال نداشت به سرآنجام نرسد همچنین همچنین طرحی با نام فدک قرار بود با استفاده از 2 هزار هکتار زمین کشاورزی برای اجرای این طرح عملیاتی شود که با بررسی ها در مرکز مطالعات و اتاق بازرگانی این طرح هم نتایج خوبی به همراه نداشت که در این زمینه اتاق بازرگانی با همکاری سازمان های دولتی ذیربط از اجرایی شدن این طرح جلوگیری کرد.

  شافعی در خصوص موضوع اقتصاد سبز اظهار کرد: موضوع اقتصاد سبز در دستور کار قرار گرفت تا به عنوان یک حرکت اقتصادی در بخش خصوصی تاثیرات مطلوبی را در حوزه آب به دنبال داشته باشد. وی با بیان اینکه همکاری مستمری با وزارت کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته ادامه داد: کشورمان از جمله مناطقی است که با بحران کم آبی رو به رو بوده و موضوع آب مجازی می تواند کمک کننده و تسهیل گر در رفع بحران کم آبی در کشور باشد.  

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.