شناسه : 3809
امروز پنجشنبه 1396/01/31 - 00:18
نویسنده : mozafari

اولویت ما برخورد با قاچاق سازمان یافته است

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه برخورد با قاچاق سازمان یافته اولویت برنامه‌ریزی ستاد است، گفت: چرخه الکترونیکی و سامانه‌های دستگاه‌های عضو در حال تکمیل است و با رفع موانع موجود به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور به نقل از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حبیب‌الله حقیقی در جلسه هم‌اندیشی با مدیران و کارشناسان ارشد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ضمن اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد افزایش و تکمیل زیرساخت‌های کنترلی و نظارتی، گفت: در این حوزه اقدامات خوبی صورت گرفته که درصدد تسریع در گسترش آن در سال 96 هستیم.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه برخورد با قاچاق سازمان یافته اولویت برنامه‌ریزی ستاد است، ادامه داد: چرخه کنترل الکترونیکی و سامانه های دستگاه‌های عضو در حال تکمیل است و با رفع موانع موجود به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

وی فساد اداری و مالی را ناشی از شرایط غیر شفاف عنوان کرد و افزود: با شفاف سازی فرآیند پولی و مالی و برخورد با پولشویی، زمینه قاچاق و تولید پول کثیف از بین خواهد رفت.

 حقیقی افزود: با مکانیزه شدن ثبت ورود و خروج کالا در کشور و حذف مراجعه حضوری و سیستم کاغذی در فرآیندهای تجاری، زمینه بروز فساد اداری نیز کاهش می یابد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ادامه و افزایش برخورد و مبارزه با قاچاق در مبادی و قبل از آن خبر داد و گفت: برخورد با اجزای کامل کننده چرخه قاچاق شامل قبل از مبادی، مبادی، مسیرها، انبارها و سطح عرضه ادامه خواهد یافت، اما اولویت و تمرکز در مبادی ورودی کشور است.

حقیقی با اشاره به اینکه تامین امنیت اقتصادی امری دشوار است و برنامه‌ریزی برای مسائل گوناگونی را می‌طلبد، افزود: با نگاه انقلابی، مدیریت عملیاتی و افزایش توان مبارزه، موانع را از پیش رو برداشته و امسال زمان بهره برداری از اقدامات انجام شده است که منجر به شکوفایی مبارزه با قاچاق خواهد شد.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.