شناسه : 3744
امروز چهارشنبه 1396/01/16 - 12:36
نویسنده : mozafari
غلامرضا حسن پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج

صلاح کار بازار جلوگیری از فروش کالای قاچاق

مسئول بسیج اصناف کشور: اگر هیچ مغازه ای کالای قاچاق عرضه نکند و هیچ فعال اقتصادی قاچاق وارد نکند قاچاقچیان سود جو عرصه ای برای جولان ندارند. این بازار است که قاچاقچی را تحریک و عرصه را برای او مهیا می کند.

غلامرضا حسن پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور به سوالات مطرح شده در مورد قاچاق کالا پاسخ داد.

به نظر شما قاچاق کالا چه معضلاتی دارد؟

یکی از بلایای اقتصادی قاچاق کالا می باشدکه اثرات مخربی در گسترش بیکاری، معضلات فرهنگی، ضایع شدن حقوق فعالان اقتصادی شناسنامه دار، عدم پرداخت حقوق قانونی دولت، ایجاد مشاغل کاذب، ایجاد نا امنی اجتماعی، دارد.

اگر حجم کالاهایی که در سال به صورت قاچاق وارد کشور می شود کم شودمساوی است با ایجاد شغل.

وظایف دولت در قبال قاچاق کالا چیست؟

دولت جمهوری اسلامی ایران لازم است در خصوص مبارزه با قاچاق کالا چند گام را بردارد، در گام اول نسبت به بازبینی قوانین فعلی در اسرع وقت اقدام کرده و مبارزه با این پدیده شوم را به شکل های مختلف تشدید نماید.

در گام دوم باید مبادی رسمی ورود کالا اعم از گمرکات و مناطق آزاد را از وجود برخی مسئولین و مامورین متخلف به کلی پاک نماید.

در گام سوم تجهیزات لازم را جهت شناسایی کامل کالاهای ورودی در اختیار مامورین قرار دهد.

به طور کلی با توجه به فرمایش رهبر عزیز مسئولین در مبارزه با قاچاق کالا به دنبال باند های قاچاق باشند نه اینکه به سراغ فلان انگشتر فروشی در بازار رضا (ع) مشهد بروند.

وظایف اصناف، بازاریان و تجار در قبال قاچاق کالا چیست؟

بازار ناموس یک مملکت است و باید از این ناموس پاسداری نمود. برای حراست از بازار نقش افراد صنفی به ویژه توزیع کنندگان و همچنین تجار بسیار اساسی است.

به عبارتی یک بازار متعهد که مصالح یک ملت را بر سود جویی ترجیح می دهد باید از خرید و فروش کالا های قاچاق به جد خود داری کند. ضمن اینکه از لحاظ شرعی هم فروش کالای قاچاق محل اشکال می باشد.

اگر هیچ مغازه ای کالای قاچاق عرضه نکند و هیچ فعال اقتصادی قاچاق وارد نکند قاچاقچیان سود جو عرصه ای برای جولان ندارند. این بازار است که قاچاقچی را تحریک و عرصه را برای او مهیا می کند.

تشکیلات صنفی اعم از اتاق های اصناف و بازرگانی نیز باید بر این موضوع نظارت کامل داشته باشند و نسبت به شناسایی شبکه توزیع کالای قاچاق که به صورت غیر رسمی و از طریق فضای مجازی و برخی سایت ها و یا واحد های صنفی بدون مجوز مبادرت به قاچاق کالا می کنند به شدت و با کمک دولت مبارزه کند.

وظایف مردم در قبال قاچاق کالا چیست؟

مردم شریف ایران باید به این باور برسند که ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و خرید کالای قاچاق همراهی کردن با دشمن در این جنگ اقتصادی می باشد.بنابراین به جهت کمک به اشتغال جوانان خودشان باید از خرید کالای قاچاق و اجناس وارداتی که مشابه داخلی دارند پرهیز نمایند.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.