شناسه : 3677
امروز یکشنبه 1395/12/22 - 15:50
نویسنده : mozafari
شهید شاخص بسیج اصناف کشور در سال 96:

زندگی نامه شهید مرتضی عطایی+عکس و وصیت نامه

شهید مدافع حرم حاج مرتضی عطایی فرمانده گردان عمار تیپ فاطمیون و فرمانده پایگاه اتحادیه تاسیسات و مکانیک مشهد به عنوان شهید شاخص سال 96 سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور تعیین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف و بازاریان کشور،شهید مرتضی عطایی فرمانده گردان عمار تیپ فاطمیون و فرمانده پایگاه اتحادیه تاسیسات و مکانیک مشهد به عنوان شهید  شاخص سال  96 تعیین شد. بخشی از زندگینامه این شهید بزرگوار به همراه وصیت نامه تصویر و فیلم را در ادامه مشاهده می فرمایید.

مرتضی عطایی به تاریخ ۴ اسفند ماه سال ۱۳۵۵ در شهر مقدس مشهد و به عنوان دومین فرزند یک خانواده هشت نفری به دنیا آمد، در همان محل تولدش تحصیلات دوره ابتدایی و متوسطه را سپری کرد و سپس در مغازه پدرش مشغول به کار شد، شغل پدر تاسیسات ساختمان بود و با وجود طاقت فرسا بودن کار مرتضی همیشه به فعالیت های فرهنگی و مذهبی هم توجه کامل داشت.

مرتضی عطایی در ۲۳ سالگی ازدواج کرد و پس از ازدواج هم به همان شغل پدری ادامه داد تا این که توانست با پس انداز درآمد اندک خود یک واحد کوچک آپارتمانی خریداری کند و یک زندگی ساده و پاک را با عشق به ولایت و شهدا سپری کند اما با شروع شدن درگیری ها در سوریه دیگر مرتضی مانند گذشته نبود و برای اعزام به سوریه به هر دری می زد و نمیخواست از کاروان مدافعان حرم جا بماند.

به خاطر دشواریهایی که برای اعزام داوطلبان بسیجی به سوریه وجود داشت مرتضی عطایی با هر مشقتی که بود توانست خود را در کاروان فاطمیون که مدافعان حرم افغانستانی بودند جای دهد و به سوریه برود در حالی که هنوز خانواده اش از این موضوع مطلع نشده بودند.

شهید عطایی خیلی زود توانست با نام ابوعلی با رزمندگان تیپ فاطمیون قرین شود به طوری که بسیاری از دوستان او هم اطلاع نداشتند که مرتضی افغانی نیست و از مشهد خود را به این قافله رسانده است، همچنین ابوعلی یکی از بهترین دوستان شهید مصطفی صدرزاده و شهید مهدی صابری قبل از شهادتشان بود و شهادت این عزیزان خود دلیل بیشتر شدن شوق مرتضی به شهادت بود.

رشادت های ابوعلی در درگیری های تل قرین، تدمر، دیرالعدس، بصرالحریر، القراصی و خانطومان به عنوان جانشین تیپ عمار لشکر فاطمیون نام او را به کلمه ای رعب آفرین برای تکفیری ها تبدیل کرده بود.

در نهایت پس از رشادت های فراوان و چند بار مجروحیت های گوناگون، جانباز سرافراز مرتضی عطایی در ۲۱ شهریور ماه سال ۱۳۹۵ و همزمان با روز عرفه در منطقه لاذقیه به مقام رفیع شهادت نائل آمد و به یاران شهیدش پیوست.

لازم به یادآوری است که عکس و پوستر این شهید بزرگوار برای دانلود درسایت قرار گرفته است.

[[{"fid":"5655","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"field_deltas":{},"attributes":{"height":"958","width":"597","class":"media-element file-default","data-delta":"1"},"fields":{}}]]

 

[[{"fid":"5651","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"field_deltas":{},"attributes":{"height":"596","width":"596","class":"media-element file-default","data-delta":"2"},"fields":{}}]]

[[{"fid":"5652","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"field_deltas":{},"attributes":{"height":"416","width":"595","class":"media-element file-default","data-delta":"3"},"fields":{}}]]

[[{"fid":"5653","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"field_deltas":{},"attributes":{"height":"792","width":"595","class":"media-element file-default","data-delta":"4"},"fields":{}}]]

[[{"fid":"5650","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"field_deltas":{},"attributes":{"height":"395","width":"593","class":"media-element file-default","data-delta":"5"},"fields":{}}]]

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.