شناسه : 3619
امروز یکشنبه 1395/12/15 - 00:57
نویسنده : mozafari
غلامرضا حسن پور در یادواره سرداران و 73 شهید پایگاه مقاومت

تاثیر تربیت والدین بر عاقبت به خیری شهدا/ لقمه حلالی که محاسن را به رنگ خون خضاب کرد

مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور با اشاره به تاثیر تربیت والدین بر عاقبت به خیری شهدا، گفت: بیشترین تاثیر در عاقبت به خیری شهدا را فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی بود که خانواده‌ها در تربیت فرزندان خود به کار گرفته بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف و بازاریان کشورغلامرضا حسن پور مسئول سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و تجار کشور با اشاره به تاثیر تربیت والدین در عاقبت به خیری شهدا، اظهار داشت: شهدا تنها با مراقبت از اعمال خود به درجه رفیع شهادت نائل نشدند بلکه این تاثیر تربیت والدین آنها بوده که از همان کودکی ایثار و از خودگذشتگی را در آن‌ها پرورش داده اند.

وی افزود: برای مثال لقمه حلالی که والدین سردار شهید حسن انتظاری بر سر سفره خود حاضر کرده بودند حاصلش این شهید بزرگوار و برادرشان شهید علی اصغر انتظاری شده است.

مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با اشاره به تعبیری که شهید انتظاری لحظاتی قبل از شهادت خود راجع به نحوه شهادت خود داشته است بیان کرد: شهید حسن انتظاری فرمانده گردان علی ابن ابیطالب(ع) بوده که در شب عملیات بدر در جمع دوستان خود راجع به نحوه شهادت خودش اینگونه گفته بود که«در این عملیات محاسنم به خون سرم خضاب خواهد شد» که سرانجام در روز 21 اسفندماه بر اثر اصابت ترکش به فرق سرش محاسن او همانطور که خودش پیش بینی می کرد غرق خون شده بود.

حسن پور که خود به مدت 5 سال فرمانده پایگاه مقاومت عاشقان بوده است، ادامه داد: همه شهدا علی الخصوص شهدای محلات 5 گانه محدوده پایگاه عاشقان سرنوشتی شگفت انگیز و قابل تامل مثل شهید انتظاری دارند که باید بیشتر به آنها پرداخته شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کتاب« نشون به اون نشون» زندگی نامه شهید حسن انتظاری می‌باشد که در آن به طور کامل به خاطرات این شهید بزرگوار پرداخته شده است.

 

 

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.