شناسه : 3532
امروز چهارشنبه 1395/12/04 - 09:42
نویسنده : mozafari

برنج های هندی سلامت مصرف کنندگان را تهدید می کند

طه مروجی فر گفت: برنج مصنوعی هندی از این جهت که از درون سبوس برنج نبوده با مواد نشاسته ای ساخته می‌شود سلامت مصرف کنندگان این برنج ها را تهدید می کند.

اوضاع آشفته برنج در کشور اعم از وارداتی یا برنج تولید داخلی ، هم مصرف کنندگان و هم تولید کنندگان برنج را می آزارد. برنج تولید داخل با عدم حمایت مسئولان مواجه شده و مشکلات متعددی دارد. برنج وارداتی نیز از کیفیت مناسب برخوردار نبوده و اغلب سلامت مصرف کنندگان را تحت تاثیر قرار می دهد. خبرگزاری بسیج بر آن شده است تا با پیگیری های خود در سلسله گزارش هایی این موضوع را واکاوی نماید.

در همین زمینه طه مروجی فر کارشناس مسائل اقتصادی و یکی از فعالان در بازار برنج مشهد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره نگرانی هایی که در مورد خطرآفرینی برنج مصنوعی هندی وجود دارد اظهار داشت: متاسفانه آنچه مطرح شده واقعیت دارد و در بسیاری از رسانه ها هم خط تولید برنج مصنوعی هندی توسط کارگران چینی منتشر شده است. این در حالی است که برنج های مصنوعی هندی سلامت مصرف کنندگان این برنج ها را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه برنج مصنوعی هندی با مواد نشاسته ای ساخته می‌شود افزود: برنج‌های مصنوعی از این جهت که از درون  سبوس برنج نبوده و با موادی همچون مواد نشاسته ای، ضایعات برنج و سایر کشت‌های دیگر ساخته می‌شود دارای علائم هشداردهنده فراوان است که باید مورد توجه خریداران قرار بگیرد.

مروجی در خاتمه خاطرنشان کرد: کشت و تولیدی در برنج های مصنوعی انجام نمی‌شود و در حقیقت این برنج‌ها ساختگی است و نشاسته و چسب را مخلوط کرده و در دستگاه برنج بنا به دلخواه در اندازه های مختلف در می‌آورند و سپس در گونی های برنج با برندهای متفاوت قرار می‌دهند . از اینرو در اکثریت موارد دیده می‌شود که برنج های هندی به دلیل اینکه از سبوس در نمی‌آیند به نحو عجیبی قد می‌کشند این در حالی است که این علامت هشدار جدی برای مصرف کنندگان برنج هندی محسوب می‌شود و به شکل جدی سلامت مصرف کنندگان را به خطر میندازد.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.