شناسه : 3223
امروز یکشنبه 1395/11/03 - 09:27
نویسنده : mozafari
رئیس سازمان بسیج اصناف کشور

حل مشکلات حادثه دیدگان پلاسکو به کمک مردم

غلامرضا حسن پور:ما به دنبال حل مشکلات،فارغ از مراحل اداری و درسریعترین زمان ممکن هستیم و تلاش داریم با اتصال شرکت های تولیدکننده وسایل مرتبط با پوشاک و اصناف، این مشکلات را به صورت مردمی برطرف کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف و بازاریان کشور غلامرضا حسن پور مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشورحمایت از تولید و اشتغال را یکی از وظایف مهم سازمان بسیج اصناف دانست و گفت: با توجه به حادثه  تاسف بارساختمان پلاسکو، وجود 560 واحد تولیدی و تجاری در این ساختمان و اشتغال چهار هزار نفر نیروی انسانی اعم از کارفرما،تاجر و کارگر درآن، سازمان بسیج اصناف پیشنهاد تشکیل کمیته ای در اتاق اصناف تهران با موضوعیت فوق را مطرح کرد و صبح امروز به همت اتاق اصناف که متولی اصلی این امر است جلسه ای با حضور روئسای اتحادیه پوشاک،پیراهن دوزان تهران،کفش دوزان دستی و پوشاک ورزشی که در این ماجرا درگیر هستند برگزار شد.

غلامرضا حسن پور ادامه داد: براساس تصمیمات گرفته شده در این جلسه صبح فردا کسبه محترم پلاسکودر حسینیه فاطمه الزهرا جمع می شوند تابه طرح مشکلات آن ها و بررسی راهکارها با حضور مسئولان ذیربط پرداخته شود.

حسن پور افزود: از آن جا که این ماجرا جنبه ملی نیز پیدا کرده است جلسه ای نیز صبح فردا در محل بسیج اصناف کشور و با حضور روئسای اتحادیه های مذکور و مجموعه وزارت دارایی، مسئولین بیمه و برخی از شرکت های تولید وسایل و تجهیزات مرتبط با پوشاک نظیر کارخانجات تولید چرخ خیاطی برگزار می شود.

وی هدف از این اقدام راکمک به راه اندازی مجدد کارگاه های تولیدی و راه اندازی غرفه هایی به صورت موقت برای فروش دوماهه آخر سال تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک  کشور دانست و گفت: امیدواریم با این اقدام شرایط فروش را برای فروشندگان پوشاک فراهم آورده تا بتوانند اجناس باقی مانده خود در انبارهای خارج از پلاسکو را به فروش برسانند.

حسن پور ادامه داد: تلاش داریم تا غرفه ها را به صورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار دهیم و تنها هزینه های جاری نظیر آب و برق و ... را ازآن ها دریافت کنیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف از تلاش های این سازمان برای رایزنی با برخی دستگاه ها جهت ارائه تسهیلات کمک بهره به حادثه دیدگان خبر داد و اظهار داشت: براساس آمارهای رسمی خسارات وارده یکهزار و 500میلیارد تومان است که امیدواریم با تصمیات مناسبی که در کمیته سازمان بسیج و متولیان امر گرفته می شود بتوانیم مرهمی بر زخم متضررین باشیم.

وی تصریح کرد: ما به دنبال حل مشکلات،فارغ از مراحل اداری و درسریعترین زمان ممکن هستیم و تلاش داریم با اتصال شرکت های تولیدکننده وسایل مرتبط با پوشاک و اصناف، این مشکلات را به صورت مردمی برطرف کنیم.

حسن پور درپایان با اشاره به این مطلب که بسیاری از کسبه و بازاریان، بسیجی هستند اضافه کرد: تاکنون اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی در این زمینه  به خوبی عمل کردند و بسیج هم به عنوان یک نیروی کمکی آماده یاری رسانی است.

 وی تصریح کرد:  با توجه به اینکه بسیج هم  با سازمان های مختلف قشری مثل مهندسین عمران و صنعت مرتبط بوده وهم اقشار مختلف بسیجی را در سازمان های متعدد داردبنابراین می تواند هماهنگی لازم را برای کمک رسانی در این زمینه انجام دهد.

انتهای پیام /

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.