شناسه : 3209
امروز پنجشنبه 1395/10/30 - 09:54
نویسنده : mozafari

ظرفیت سازی جهت جذب حداکثری/بسیج روی سر ما جا دارد+ تصاویر

حسن پور: بسیج تجار می خواهد تمدن نوین اسلامی را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف و بازاریان کشور غلامرضا حسن پور در جلسه ای که در اتاق بازرگانی ایران برگزار گردید با اشاره به اینکه بسیج کارکنان باید باشد تا دوستانی که مایل هستند عضو بسیج شده و سازماندهی شوند افزود: هدف ما فراتر از این می باشد زیرا می خواهیم کار تخصصی انجام دهیم بنابراین باید همه تجار درگیر این کار شوند چون همه در امر تجارت اشتراک دارند. وی افزود: ما اصلا قصد نهاد سازی نداریم بسیج یک مجموعه ای است که ذیل مدیریت همان مجموعه اداره می شود حال اگر شما می خواهید نهاد سازی کنید و در رای بگذارید اشکالی ندارد ولی باید عواقب کار را هم در نظر بگیرید اگر کسی در هیئت نمایندگان 400 نفری رای منفی داد بازتاب هایی خواهد داشت، ما بسیج را که یادگار امام خمینی (ره) می باشد را به رای نمی گذاریم. مسئول بسیج اصناف و بازاریان کشور در ادامه افزود: برای تشکیل بسیج تجار دو روش پیشنهاد داریم: 1- بسیج تجار زیر مجموعه اتاق بازرگانی و زیر نظر رئیس این اتاق با هماهنگی و تفاهم نامه بین سازمان بسیج اصناف و بازاریان اداره شود. 2- بسیج تجار در بیرون از اتاق ایجاد شود و کارهای مربوط به خود را انجام دهد. البته پپیشنهاد دوم مورد قبول خود ماهم نیست چون بسیج و اتاق بازرگانی یکی هست و به هیچ وجه ما نمی خواهیم کار موازی انجام دهیم کمک می کنیم یک مجموعه ذیل خودتان تشکیل شود. وی در ادامه گفت: هدف از تشکیل بسیج تجار این است که بسیج تجار می خواهد تمدن نوین اسلامی را رقم بزند، تجار بسیجی می توانند با هوشمندی و استفاده از توانمندی های خود فرهنگ اسلامی را ارتقا بخشد و با حضور تجار و بازرگانان متعهد و متخصص زمینه ساز حضور حداکثری انقلابی و علمی آنها در عرصه های مورد نیاز اقتصادی جامعه شود. وی در پایان گفت: منظور از ایجاد بسیج تجار ظرفیت سازی جهت جذب حداکثری و سازماندهی و هماهنگ سازی تجار متعهد و متخصص و نقش آفرینی آن ها در راستای کارآمد نمودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد. همچنین در این جلسه مهندس شافعی رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه بسیج روی سر ما جا دارد افزود: کارهایی که الان در کسب و کار انجام می دهیم همه زیر سایه این امنیتی است که نیروهای بسیجی در این منطقه بسیار بحرانی ایجاد کرده اند. شافعی در ادامه گفت: به فرموده مقام معظم رهبری باید اقتصاد مردمی شود  و شاخص ترین این مردمی شدن را هم در سپردن دفاع مقدس به مردم دیدیم. وی افزود: بازاریان چه قبل از انقلاب چه در حین و چه الان دیدگاهشان تفاوتی نکرده است و همیشه در کنار مردم و امام راحل بوده اند. رئیس اتاق بازرگانی در پایان گفت: ما در اینجا دو بحث داریم یکی پایگاه بسیج است و دیگری بسیج تجار که با این سازماندهی یک نوع نهاد سازی جدید می باشد، یعنی باید در مجمع اتاق مطرح شود تا اگر بحث نهاد سازی باشد مطابق قانون اقدامات لازم انجام شود ولی اکر بحث نهاد سازی نباشد خودمان اقدامات لازم را جهت تشکیل بسیج تجار انجام دهیم.

در پایان لازم به ذکر است در این جلسه که با حضور شورای همفکری بسیج اصناف و بازاریان و تجار کشور به همراه هیئت رئیسه اتاق بازرگانی صنایع معادن  و کشاورزی برگزار گردید، مصوب شد: بسیج کارکنان اتاق بازرگانی ایران شروع به کار کند و همچنین اصلاح تفاهم نامه راه اندازی بسیج تجار با مشورت هیات رئیسه  و کارشناسان و آماده کردن آن طی 15 روز آینده انجام شود.

[[{"fid":"4470","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":"432","width":"576","class":"media-element file-default"}}]] [[{"fid":"4471","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":"432","width":"576","class":"media-element file-default"}}]] [[{"fid":"4472","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":"432","width":"576","class":"media-element file-default"}}]]

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.