شناسه : 3088
امروز سه شنبه 1395/10/14 - 10:58
نویسنده : mozafari
درخواست رئیس اتاق بازرگانی ایران از دادستان کل کشور:

دادگاه‌های تجاری را تشکیل دهید

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران تأثیر متقابل آنچه در محاکم قضایی می‌گذرد را بر اقتصاد مورداشاره قرارداد و تأکید کرد: حضور و وجود نهادهای قضایی مختلف، سالم و کارا یکی از پایه‌های سرمایه‌گذاری و حرکت به سمت توسعه اقتصادی در ایران است.

وی خطاب به سید جعفر منتظری، دادستان کل کشور که مستمع سخنان فعالان بخش خصوصی بود ، گفت: نهادهای قضایی و حقوقی یکی از عوامل مهم تسهیل‌کننده فضای کسب‌وکار در ایران است و می‌تواند حرکت کشور به سمت توسعه اقتصادی را تسهیل نماید . وی مسئله ویژه برخورد با فعالان اقتصادی متخلف را مورداشاره قرارداد و گفت: حرکت در این حوزه طی چند سال گذشته روبه‌جلو بوده است اما امروز کارآفرینان سربازان جبهه اقتصادی هستند و باید منزلت آن‌ها بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد . از سوی دیگر لازم است که برخورد با تخلفات تجاری سامان یافته و مسئله حراست از امنیت اقتصادی و اشتغال مد نظر قرار گیرد . شافعی در توضیح این مطلب افزود: برخورد محاکم با مدیران متخلف طبیعی است و باید انجام شود ولی این برخورد نباید به نحوی باشد که به فعالیت بنگاه های اقتصادی لطمه وارد شود چرا که در این برخوردها گاهی شاهد هستیم که اشتغال بنگاه ها به علت تخلف مدیران مورد تعرض قرار می گیرد . رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: مسئله داوری در بعضی استان ها بسیار موردتوجه است و این حرکت یک حرکت روبه‌جلو و پسندیده است که باید تقویت شود. شافعی در ادامه با ذکر دو درخواست از دادستان کشور خواست تا دستورالعمل تشکیل کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاران اجرایی شود و گفت: ما تقاضا داریم در این ارتباط قوه قضاییه با اتاق همکاری متقابل انجام دهند.

وی افزود: الان کمیته‌های حمایت از سرمایه‌گذاری در استان ها از یک وحدت رویه عمل برخوردار نیست در استان هایی شاهد کارکرد بسیار خوب این کمیته‌ها هستیم و مشکلات برخی بنگاه های اقتصادی را قضات حل کرده اند اما در برخی استان ها این کمیته‌ها تشکیل نمی شود. وی گفت: تقاضای ما این است که مطابق ماده 5 دستورالعمل تشکیل این کمیته‌ها در دادستانی کشور دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری تشکیل شود. درخواست دیگر ما این است که بر اساس ماده 29 قانون فضای کسب‌وکار که تشکیل دادگاه‌های تجاری تکلیف شده است این دادگاه‌ها هم تشکیل شود.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.