شناسه : 3072
امروز یکشنبه 1395/10/12 - 20:05
نویسنده : mozafari

تولید چای 60 درصد افزایش یافت/ افزایش استقبال مردم از چای ایرانی

رئیس سازمان چای گفت: با توجه به کیفیت بالا چای تولیدی و افزایش 60 درصدی تولیدو استقبال مصرف کنندگان باید گفت که فروش چای کارخانه ها فراتر از حد انتظار بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف و بازاریان کشور، از افزایش استقبال مردم نسبت به مصرف چای ایرانی خبر داد و گفت: امسال حدود 139 هزار تن برگ سبز چای با ارزشی بالغ بر 234 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شد که تا کنون 196 میلیارد تومان معادل 83 درصد بهای برگ سبز به چایکاران پرداخت شد.

  وی با اشاره به اینکه یک سوم چایکاران بهای برگ سبز خود را به طور کامل دریافت کردند، افزود: بخش دیگری از مطالبات چایکاران فردا به حسابشان واریز خواهد شد و مابقی مطالبات با پرداخت قدرالسهم کارخانه ها به تدریج واریز می شود که دولت پیش از این قدراسهم خود را به طور کامل پرداخت و در اختیار چایکاران قرار داده است.   رئیس سازمان چای از تولید 31 هزار تن چای خشک در کشور خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 25 الی 26 هزار تن از این میزان به فروش رسید که این امر نشان دهنده افزایش استقبال مردم از چای تولیدی است.   وی ادامه داد: با توجه به کیفیت بالای چای تولیدی و افزایش 60 درصدی تولید و استقبال مصرف کنندگان باید گفت؛ فروش چای کارخانه ها فراتر از حد انتظار بوده است.   روزبهان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات زراعی به چایکاران آغاز شده است، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات زراعی در راستای افزایش بهره وری و توسعه باغات به چایکاران در ازای هرس کف بر 6 میلیون تومان و کمر بر 3 میلیون بدون بهره با 2 سال تنفس آغاز شده و همچنین از دو هفته اخیر 6 میلیارد و 300 میلیون تومان به کارخانه ها و چایکاران جهت تامین هزینه های جاری و بهینه سازی تولید تسهیلات با بهره 4 درصد پرداخت شده است. منبع باشگاه خبرنگاران

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.