شناسه : 3016
امروز یکشنبه 1395/10/05 - 11:50
نویسنده : mozafari
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بیش از ۱۲۰۰ بنگاه کوچک در شهرک‎های صنعتی کشور کاملا صادراتی هستند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ بنگاه کوچک مستقر در شهرک‎های صنعتی کشور کاملا صنعتی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف و بازاریان کشور به نقل از فارس، علی یزدانی در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی  شهرستان بروجرد  اظهار کرد: ۳۸۸ خوشه صنعتی در کشور شناسایی شده است، همچنین بیش از ۱۱۰ خوشه شکل گرفته و یا در حال شکل‎گیری است.

وی با اشاره به نقش فرهنگ‎سازی؛ حمایت و آموزش دولت برای واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در کشور تاکید کرد: از این طریق فضای لازم برای تعامل این واحدها  با یکدیگر و تامین نیازهای داخل و خارج فراهم می‎شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: باید راه ها و فرآیندها را اصلاح کنیم، تا آنگاه بنگاه‎های اقتصادی بتوانند، به حیات کاری خود ادامه داده و در مسیر تولید حرکت کنند.

یزدانی تصریح کرد: در صورتیکه واحدهای تولیدی و صنعتی در جهت کیفی‎سازی، ارتقای دانش، آموزش، تحقیق و توسعه حرکت نکنند، با تعطیلی مواجه می‎شوند.

وی خاطر نشان کرد: در فضای رقابتی موجود واحدهای تولیدی و صنعتی می‎توانند، تداوم حیات داشته باشند که با تجهیز به علم روز، ارتقای کیفیت، کاهش قیمت و افزایش بهره‎وری در این فضای رقابتی باقی بمانند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر فضای ناخوشایند حاکم بر تولید و صنعت این شهرستان خود گفت: در مکتب دین مبین اسلام در همه حوزه‎ها باید به جاذبه در حد اعلا و دافعه در حد ضرورت بپردازیم.

یزدانی بیان کرد: در صورتی که به دنبال توسعه و ایجاد اشتغال هستیم، باید در کنار تقویت نقاط قوت، نقاط ضعف را شناخته و در جهت برطرف کردن آنها گام برداریم.

وی اظهار کرد: بر اساس چارچوب تعریف شده در سیاست‎های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر فرزانه انقلاب تکالیفی بر عهده همگان گذاشته شده است، بر این اساس در کنار وظایف محول شده به قوای مجریه، مقننه و قضائیه در دستگاه‎های اجرایی کشور، اصلاح قوانین و تامین امنیت سرمایه‎گذاری و مصرف تولیدات داخلی توسط اقشار جامعه، اصحاب خبر و رسانه باید فضای لازم برای توسعه و سرمایه‎گذاری در کشور را فراهم کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ایرادات و کاستی هایی در حوزه تولید و صنعت کشور طی سال های متمادی وجود داشته و دارد، گفت: دولت نیز به دنبال رفع مشکلات در این حوزه است.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.