شناسه : 2842
امروز چهارشنبه 1395/09/03 - 09:40
نویسنده : mozafari
احمد جاهد همرزم شهید دیده بان:

شهید دیده بان هیچگاه از موقعیت خود سوء استفاده نکرد

عضو هیات رئیسه اتحادیه تالار و چلوکبابان اردبیل گفت: بازاریان اردبیل از دوران قبل از انقلاب در کنار روحانیون مبارز و انقلابی بودند و در آن دوران فعالیت های زیادی انجام دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف و بازاریان کشور، انتخاب شهید دیده بان به عنوان شهید شاخص اصناف کشوری در سال 95، بهانه ای شد تا مصاحبه ای داشته باشیم با یکی بازاریانی که خود همراه با این شهید حضوری فعال در ستاد پشتیبانی جنگ در دوران دفاع مقدس داشت.

احمد جاهد عضو هیات رئیسه اتحادیه تالار و چلوکبابان اردبیل در گفتگو با خبرنگارما با اشاره به نقش بازاریان در زمان انقلاب و نیز دوران دفاع مقدس گفت: بازاریان از دوران قبل از انقلاب در کنار روحانیون مبارز و انقلابی بودند و در آن دوران  فعالیت های زیادی انجام دادند.

وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی گفت: بازاریان اردبیل در این دوران نیز دست از تلاش برنداشتند، بطوریکه در اولین با توجه به نیاز رزمندگان در آن دوران، اولین ایستگاههای صلواتی را دایر کردند.

جاهد با بیان اینکه در آن زمان، سازمان یک خودروی مینی بوس(رحمان دنیادیده راننده مینی بوس بود) در اختیار ما گذاشت تا هم برای جابجایی رزمندگان و هم برای جابجایی وسایل مورد نیاز جنگ و نیز عوامل ایستگاههای صلواتی استفاده کنیم، که این مینی بوس هر 15 روز یکبار این جابجایی ها را انجام می داد.

احمد جاهد می گوید: تشکیل ایستگاه صلواتی محدود به دوران جنگ نشد و بعد از جنگ و زمانیکه رزمندگان کار پاکسازی را انجام می دادند این ایستگاهها فعال بودند و همانند امروز که موکب هایی در مسیر های اربعین تشکیل شده است ایستگاههای صلواتی ما نیز فعال بود.

جاهد در ادامه در خصوص تلاش های شهید دیده بان نیز گفت: دیده بان از همان ابتدا عشق به رهبری داشت و در دوران جنگ نیز در کنار آیت الله مروج خدمات ارزنده ای انجام داد.

او می گوید: شهید دیده بان علی رغم اینکه یک نظامی بازنشسته بود اما آدمی نبود که از موقعیت خود سوء استفاده کند. عضو هات رئیسه اتحادیه تالار و چلوکبابان اردبیل می گوید: در آن زمان شهید دیده بان، حسین اخوان، مرحوم نباتی، ملکی و بسیاری دیگر از دوستان در کنار هم بودیم که برای بازگو کردن خاطرات آن دوران باید چندین کتاب نوشت.

 جاهد در خصوص انتخاب شهید دیده بان به عنوان شهید شاخص اصناف کشوری گفت: این شهید لایق شهادت بود و به آرزوی خود رسید.

او می گوید: همه مردم اعم از بازاری و غیر بازاری باید در برگزاری مراسمی در خور نام این شهید تلاش کنند و حضوری پرشور داشته باشند؛ چرا که حضور پرشورمان در واقع ادای دین ما نسبت به این شهید است.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.