شناسه : 2799
امروز سه شنبه 1395/08/18 - 09:12
نویسنده : mozafari
غلامرضا حسن پور:

دولت از اخراج کارگران اجتناب نمی‌کند

مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور گفت: واگذاری صنایع و مجموعه های دولتی به بخش خصوصی یکی از دلایل عمده ای است که تعدیل یا اخراج کارگران را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف و بازاریان کشور غلامرضا حسن پور مسئول سازمان بسیج اصناف، با اشاره به اخراج گسترده کارگران واحدهای صنعتی وابسته به دولت اظهار داشت: در خصوص اخراج کارگران نمی شود یک روند یا دلیلی ثابت آورد تا بتوانیم موضوع را بررسی کنیم. در حال حاضر تمام نهادها و اداره‌ها در تعدیل نیروهای خود اجتناب نمی‌کنند چراکه با وجود عدم گردش مالی یا عدم بازار مناسب برای فروش کالاهای خود، دچار مشکلات متعددی هستند، از این رو برای حفظ و بقای خود به گره گشایی هایی مثل اخراج کارگران روی می آورند.

وی به رویه غلط واگذاری های شرکت های دولتی به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: واگذاری صنایع و مجموعه های دولتی به بخش خصوصی یکی از دلایل عمده ای است که تعدیل یا اخراج کارگران را به دنبال دارد،‌ متأسفانه نظارتی صحیح بر عملکرد بخش خصوصی نیست و با این وضعیت نمی توان انتظار داشت که تعدیل نیروی کار را شاهد نباشیم.

 مسئول سازمان بسیج اصناف تصریح کرد: رکود در بازارهای کشور باعث شده تا واحدهای صنعتی با کمتر از 50درصد ظرفیت خود فعالیت کنند،‌در این شرایط فضا برای فعالیت کارگران محدود شده و به ناچار واحد صنعتی تعدیل نیرو می کند که این هم از دستاوردهای دولت در حوزه صنعت است!

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.