شناسه : 2793
امروز دوشنبه 1395/08/17 - 12:56
نویسنده : mozafari
کارگروه ظرفیت های داخلی، بازاریابی، اقتصاد مقاومتی:

صدور بخشنامه الزامی برای استفاده از محصولات/ مبارزه با قاچاق کالا/ معافیت های مالیاتی و بیمه ای برای تولید کنندگان

بنایی: استفاده از معافیت های مالیاتی و بیمه ای برای تولید کنندگان و یا کارگاه هایی که بالای ده نفر اشتغال زایی کرده اند می تواند به تولیدات داخلی کمک کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف و بازاریان کشور، کارگروه ظرفیت های داخلی بازاریابی اقتصاد مقاومتی در مجمع دوسالانه بسیج اصناف و بازاریان کشور متشکل از استان های تهران، تهران بزرگ، البرز، فارس، مرکزی، آذربایجان شرقی، لرستان و فارس به عنوان سرگروه برگزار گردید.

بنایی مسئول بسیج اصناف استان فارس به عنوان سرگروه این کارگروه با بیان اینکه تمامی پیشنهادات، راهکارها، اقدامات عملی در راستای ظرفیت های بازاریابی از استان ها جمع آوری شد، گفت: تمامی این اقدامات در قالب یک پاورپوینت در کارگروه ارئه گردید و پیشنهاد های مهمتر انتخاب گردید.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تنها این نیست که ما تولیدات داخلی را عرضه بدهیم و بحث صرفه جویی هم یکی از تاثیر گذارترین ها در این مسئله می باشد گفت: چون اصناف و بازاریان یکی از عمده ترین مصرف کنندگان برق می باشد با امضای تفاهم نامه ای با توانیر و اداره برق در خصوص صرفه جویی و مصرف برق اقداماتی انجام شد.

همچنین بنایی با اشاره به بازارچه اینترنتی افزود: پیشنهاد دیگری که برخی استان ها در آن پیش قدم شده اند بازارچه اینترنتی می باشد، بدین صورت که بعد از شناسایی ظرفیت های هر استان در قالب یک سایت این ظرفیت و محصولات را در معرض دید و فروش قرار دهیم.

رئیس کارگروه ظرفیت های داخلی بازاریابی  اقتصاد مقاومتی با توجه به استفاده از تولیدات داخلی بیان کرد: تبلیغ و تاکید و صدور بخشنامه الزامی برای استفاده از محصولات داخلی توسط ارگان های نظامی و دولتی، تفاهم نامه با صدا و سیما در خصوص تبلیغات محصولات داخلی، تبلیغ نکردن محصولات و کالا های خارجی می تواند به بحث استفاده از کالا های داخلی کمک کند.

بنایی همچنین فرهنگ سازی در مورد استفاده از کالا های ایرانی را پر اهمیت دانست و افزود: بستر این فرهنگ سازی در کلاس های فقه بازار، حلقات صالحین، تریبون نماز جمعه و تلویزیون های شهری فراهم می باشد.

مسئول بسیج اصناف فارس یکی از اساسی ترین مسائل در بحث اقتصاد مقاومتی را مبارزه با قاچاق کالا دانست و افزود: مبارزه با قاچاق کالا این نیست که ما در تهران و یا مراکز استان ها با آن ها برخورد کنیم بلکه باید از بار انداز و مبدا که قاچاق وارد کشور می شود با آن مبارزه کرد.

وی در پایان گفت: استفاده از معافیت های مالیاتی و بیمه ای برای تولید کنندگان و یا کارگاه هایی که بالای ده نفر اشتغال زایی کرده اند می تواند به تولیدات داخلی کمک کند.

[[{"fid":"3525","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":"411","width":"549","class":"media-element file-default"}}]]

 

[[{"fid":"3526","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":"411","width":"549","class":"media-element file-default"}}]]

 

[[{"fid":"3527","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":"410","width":"547","class":"media-element file-default"}}]]

 

[[{"fid":"3528","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":"409","width":"546","class":"media-element file-default"}}]]

 

[[{"fid":"3529","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":"302","width":"546","class":"media-element file-default"}}]]

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.