شناسه : 2667
امروز جمعه 1395/07/16 - 18:32
نویسنده : mozafari
رئیس اتحادیه پارچه‌فروش‌های همدان:

کارخانه تولید چادر مشکی ایران در نطفه خفه شد/ مافیای چادر اجازه رشد کارخانجات را نمی دهد

رئیس اتحادیه پارچه‌فروش‌های همدان با بیان اینکه کارخانه های چادر مشکی ایران بدون اینکه تولیدی داشته باشند از فعالیت باز می مانند، گفت: یک مافیا در زمینه چادر مشکی وجود دارد و اجازه رشد به کارخانجات دیگر را نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف و بازاریان کشور به نقل از رازق، جواد خان‌جانی رئیس اتحادیه پارچه‌فروش‌های همدان اظهار کرد: حدود 2 سال است که همچنان رکود بر بازار حاکم است و رونقی مشاهده نمی‌شود. وی افزود:از آنجایی که گمرک تعرفه و هزینه‌ها را بالا برده، این موضوع بر قیمت‌ها تاثیر گذاشته و باعث افزایش قیمت پارچه شده است. رئیس اتحادیه پارچه‌فروش‌های همدان در ادامه این مطلب اظهار کرد: قیمت پارچه‌های ایرانی هم بین 50 تا 10 درصد افزایش قیمت داشته، که البته بخاطر تفاوت کرایه ها و هزینه است. وی ادامه داد: الان جنس‌هایی مثل تترون، ملحفه‌جات، فاستونی و نمونه‌های دیگر ایرانی در بازار موجود هستند که کیفیت بالایی دارند. رئیس اتحادیه پارچه‌فروش‌های همدان تصریح کرد: برای پارچه لباس، جنس ایرانی مشابه نداریم و مثلاً، چادر مشکی از کره، اندونزی و چین وارد می‌شوند. خان‌جانی اظهار کرد: مردم الان پارچه‌های فاستونی را ترجیح می‌دهند که ایرانی بخرند، چون جنس خارجی خوب نیست. وی توضیح داد: جنس‌های قاچاق بی‌کیفیت هنوز در منطقه ما توسط چتربازان بصورت خرده فروشی عرضه می‌شوند، البته تا حد زیادی جلوی آنها گرفته شده و اصل قاچاق برای تهران است. رئیس اتحادیه پارچه‌فروش‌های همدان اظهار کرد: الان جنس‌های خارجی را هم به صورت کلی از تهران می‌خرندو از شهرهای مرزی نمی‌آورند تا قاچاق نباشد.

کارخانه تولید چادر مشکلی ایران در نطفه خفه شد

خان‌جانی تصریح کرد: چند سال است که کارخانه تولید چادر مشکی قرار است آغاز به کار کند و بهتر است که زودتر فعالیت آن شروع شود تا ارز کمتری از کشور خارج شود.  وی ادامه داد: یک کارخانه چادر مشکی دیگری هم قرار بود که تولید خودش را شروع کند و نفهمیدیم که چرا بدون اینکه تولیدی انجام دهد، جمع کرد.

مافیای چادر اجازه رشد کارخانجات را نمی دهد

رئیس اتحادیه پارچه‌فروش‌های همدان گفت: ما قبلاً شنیده بودیم که یک مافیا در زمینه چادر مشکی وجود دارد و اجازه رشد به کارخانجات دیگر را نمی‌دهد. خان‌جانی اظهار کرد: احتمالاً اعضای این مافیا، سودهای کلانی به دست می‌آورند که اجازه نمی‌دهند دیگران وارد این صنعت شوند. وی در ادامه با اشاره به این موضوع که الان در فصل پاییز جنس‌های مشابه پشمی و کشبافت برای کت دامن و شلوار آمده، گفت: قیمت‌های متفاوت برای پارچه‌های مشابه به دلیل تلاش مغازه‌داران برای به دست آوردن اجاره بهای مغازه از فروش است، که البته این موضوع صحیح نیست و باید قیمت‌ها یکسان باشد. رئیس اتحادیه پارچه‌فروش‌های همدان گفت: در اوایل انقلاب، پارچه تعاونی بود و در حاشیه پارچه قیمت مصرف‌کننده نوشته شده بود و کسی نمی‌توانست قیمت را تغییر بدهد. وی ادامه داد: البته جنس‌هایی که توسط کارخانه مشخصی تولید می‌شوند، قیمت‌هایشان مشخص است و خرده فروش‌ها تا 15درصد و عمده‌فروش‌ها تا 5 الی 7 درصد روی قیمت می‌کشند.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.