شناسه : 2554
امروز پنجشنبه 1395/06/11 - 17:20
نویسنده : mozafari
غلامرضا سلیمانی:

92 درصد واحدهای صنعتی کشور جزء صنایع کوچک هستند

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با اشاره به اینکه در دنیا بنگاه های متوسط و کوچک مورد توجه است و سازمان هایی نیز متولی این بنگاه ها وجود دارد، گفت: بخشی از این بنگاه ها در تولید و بخشی دیگر در حوزه خدمات است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف و بازاریان کشور،غلامرضا سلیمانی معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با اشاره به اینکه در دنیا بنگاه های متوسط و کوچک مورد توجه است و سازمان هایی نیز متولی این بنگاه ها وجود دارد، گفت: بخشی از این بنگاه ها در تولید و بخشی دیگر در حوزه خدمات است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با اشاره به اینکه این سازمان متولی ساخت و تولید است، اظهار داشت : واحدهای صنعتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز می گیرند ولی ما خدماتی نیز برای برنامه های توسعه خوشه ای در نظر می گیریم که شامل همه بنگاه ها می شود. سلیمانی در تعریف صنایع کوچک گفت : کارخانه های زیر ۵۰ نفر اشتغال را صنایع کوچک می گوییم که بر اساس آمار ۹۲ درصد واحدهای صنعتی کشور در این حوزه قرار دارد و ۲۴ درصد سرمایه گذاری های صنعتی در این حوزه است و ۴۲ درصد اشتغال در کشور را نیز در بر می گیرد. سلیمانی با اشاره به اینکه در تعریف اشتغال در ایران و دنیا در حوزه صنایع کوچک نقطه اشتراک داریم، اظهار داشت: اما در حوزه شاخص مالی تعریف متفاوتی داریم زیرا شاخص های مالی ما خیلی قابل اعتنا نیست و به همین جهت نتوانسته ایم آنها را لحاظ کنیم. البته پیش نویسی تهیه کرده ایم شاخص های مالی را نیز بر مبنای سرمایه گذاری ثابت اضافه کرده ایم. وی درباره توسعه خوشه ای نیز ابراز داشت : خوشه به مجموعه کسب و کارهایی که در یک منطقه جغرافیای خاص قرار گرفته است ، گفته می شود که محصول مشخص و یکسانی را تولید می کند و فعالیت هایشان مکمل و هم افزاست. بنابر این گزارش ، فرشاد مقیمی معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی یکی از مشکلات حوزه صنعت را فعالیت کمتر از ظرفیت تولید دانست و گفت : خیلی از بنگاه ها برای اینکه مجددا فعالیت کنند، باید نوع فعالیت و بازار خودشان را تغییر دهند و تولیدشان منطبق بر بازار باشد. وی در پایان افزود : ضرورت این مسئله که واحدها نیاز به کار آرندی و تحقیق و توسعه پیدا می کنند این است که خودشان را با شرایط روز تطبیق دهند.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.