شناسه : 2500
امروز سه شنبه 1395/06/02 - 23:44
نویسنده : mozafari
پنجمین روز هفته ی بسیج اصناف

بسیج اصناف و نقش خواهران در بازار

در پنجمین روز از هفته بسیج اصناف با عنوان بسیج اصناف و نقش خواهران در بازار، جلسه ی هم اندیشی با موضوع نقش زن در اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار بسیج اصناف و بازاریان کشور، این جلسه در محل سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با حضور دکتر حسن پور مسئول این سازمان، خانم بیابانی جانشین مسئول سازمان جامعه زنان کشور و جمعی از مسئولین خواهر بسیج استانها برگزار گردید.

حسن پوربا بیان اینکه نقش زنان  به عنوان پایه ی اساسی خانواده در اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ایرانی را بسیار مهم است، عنوان کرد: زنان همانگونه که در پیروزی انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس نقش اساسی ایفا کردند، در اقتصاد مقاومتی نیز نقش کلیدی دارند که اهمیت آن در نحوه ی انتخاب کالاهای ایرانی کاملا مشهود است .

وی همچنین در ادامه جلسه به اقدامات سازمان بسیج اصناف برای حمایت از تولید کنندگان داخلی در زمینه ی تولید نرم افزار و کلیپ به تولید کلیپ های یک دقیقه ای و طراحی نقشه ی الکترونیکی با جانمایی تولید کنندگان بر روی نقشه اشاره کرد.

در ادامه جلسه خانم بیابانی جانشین مسئول سازمان جامعه زنان عنوان داشتند: ۹۰ % مسائلی که در کشور با آنها مواجه هستیم مستقیما ریشه در مسائل فرهنگی دارند. خانم ها بنیان و اساس تحول و باور فرهنگی در کشور را می سازند. مهمترین و اساسی ترین اقدام پیش برنده در اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی است . اگر فرهنگ سازی قوی نداشته باشیم علی الخصوص در مدارس مطمئنا کار دشواری خواهیم داشت .

وی با اشاره به نقش زنان در ایجاد میل و رغبت بیشتر خانواده برای حمایت از تولیدات داخلی افزودند: مردم کشور ژاپن با اتحاد و اراده قوی اقدام به تحریم کالای وارداتی و عدم استفاده از آن نمودند و با ۱۶ ساعت کار در روز به یکی از کشورهای موفق در عرصه تولید و صادرات تبدیل شدند.

در پایان نهادینه کردن آموزش اقتصاد مقاومتی در مدارس و دانشگاه ها ، مبارزه جدی با قاچاق کالا ، تقویت و حمایت از مشاغل خانگی ، برپایی نمایشگاه هایی در راستای معرفی و عرضه محصولات داخلی ، ارائه تسهیلات ویژه اشتغال زایی و اقدامات فرهنگی در پاساژها و مجتنع های تجاری از جمله نظرات، پیشنهادات و راه کارهایی بود که توسط حاضرین در جلسه مطرح شد.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.