شناسه : 2394
امروز شنبه 1395/05/16 - 10:24
نویسنده : mozafari
تقوی نژاد خبر داد:

حل مشکلات مالیات بر ارزش افزوده با نصب صندوق مکانیزه/اعتماد بین اصناف و سازمان مالیاتی تعداد اظهارنامه ها را افزایش داد

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان این که این سازمان تنها ۱۰ درصد خوداظهاری های مالیاتی را مورد بررسی مجدد قرار می دهد، گفت: مشکلات مالیات بر ارزش افزوده با نصب صندوق مکانیزه حل می‌شود که لایحه آن تنظیم شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور، سیدکامل تقوی‌نژاد در جمع بازرگانان در اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: بنای طرح جامع مالیاتی ما بر اساس خود اظهاری است و ما بر اطلاعاتی که مردم می‌دهند تکیه کرده‌ایم.

وی افزود: بنا داریم که ۹۰ درصد اظهارنامه‌هایی که مردم به صورت خوداظهاری در اختیار ما قرار می‌دهند مورد پذیرش قرار دهیم و تنها اطلاعات ۱۰ درصد اظهارنامه‌های پرریسک را مورد بررسی مجدد قرار می‌دهیم.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: علاقه‌ای نداریم که رسیدگی به امور اظهارنامه‌های مالیاتی را پیچیده کنیم زیرا معتقدیم که بررسی بیشتر اظهارنامه‌های مالیاتی کار هر دو طرف را سخت‌تر می‌کند. در نظر داریم که در سال جاری ۵۰ درصد از زمان پروسه دریافت مالیات را کاهش دهیم.

*مشکلات مالیات بر ارزش افزوده با نصب صندوق مکانیزه حل می‌شود

رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: هدف ما رسیدن از تولید به مصرف در دریافت مالیاتها است و عمده نارسایی‌های مربوطه به مالیات بر ارزش افزوده با نصب صندوق‌های مکانیزه فروش حل می‌شود.

وی یادآور شد: در این خصوص لایحه‌ای تنظیم شده و مشوق هایی داریم تا از آن طریق بتوانیم برای بکارگیری این صندوق و بهره‌گیری اصناف از آن اقدام کنیم.

تقوی‌نژاد در پایان گفت: اعتمادی که بین اصناف و سازمان امور مالیاتی ایجاد شد باعث افزایش تعداد اظهارنامه‌های مالیاتی رسیده به این سازمان شد.

*حق نداریم برای تامین هزینه‌های دولت بر مردم فشار بیاوریم

تقوی‌نژاد تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی در سیاستهای جدید مالیاتی قصد ندارد به گونه‌ای رفتار کند که مودیان با ناراحتی سازمان امور مالیاتی را ترک کرده و به مراجع دیگر بروند.

رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: این سازمان قصد آن را ندارد که به هر بهانه‌ای از مردم مالیات بگیرد در صورتی که دولت هزینه‌هایش زیاد شود این حق وجود ندارد که برای تامین آن بر مردم فشار آوریم و چنین رفتاری اصلا مورد قبول ما نیست.

وی یادآور شد: در موضوع اخذ مالیات شرایط اقتصادی کشور مورد نظر سازمان امور مالیاتی قرار دارد و ما رکودی که بر اقتصاد کشور حاکم است را مد نظر داریم و در عملکرد سال ۹۴ با تعامل و همکاری مشکلات را حل می‌کنیم.

تقوی‌نژاد در ادامه صحبتهای خود با بیان اینکه امتیازات خوبی از لحاظ معافتهای مالیاتی در قوانین برای فعالیت در بورس در نظر گرفته شده است گفت: فعالیت در بورس به صورت شفاف‌تر در اختیار قرار می‌گیرد و برای فعالین این بخش امتیازات بیشتری از لحاظ معافتهای مالیاتی در نظر داریم.

وی در خصوص قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: ۴۰ درصد از درآمد مالیاتی از این محل تامین می‌شود. البته قانون کلی مشکلاتی دارد به همین منظور با بخش خصوصی جلسه‌ای در این خصوص برگزار می‌کنیم و مشکلات موجود را  به دولت برای بررسی بیشتر و تکامل این قانون ارائه می‌دهیم.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.