شناسه : 2349
امروز دوشنبه 1395/04/28 - 11:09
نویسنده : mozafari

پروانه ای عاشق که به همه جبهه ها می رفت/ کتابی که برای شهید عبدالله زاده منتشر شد

شهید عبدالله زاده یکی از شهدای بزرگ اصناف و بازاریان است کتابی با عنوان تویی که نمی شناختمت به چاپ رسیده است علاوه بر این شهید چمران طی یادداشتی پس از شهادت این بزرگوار را اینطور توصیف کرده که این شهید همانند پروانه ای بود که به همه جبهه ها می رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور، کتاب تویی که می شناختمت مروری بر خاطرات زندگی شهید حاج صادق عبدالله زاده به نویسندگی مهدی خدادادی و نشر فاتحان به چاپ رسید.
این کتاب از سری کتاب هایی است که به سفارش سازمان بسیج اصناف و بازریان برای شهدای شاخص کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار تهیه و چاپ گردیده است.
در این کتاب مطالبی چون، حاج صادق به روایت رهبر معظم انقلاب، پیام دکتر چمران پیرامون شهادت حاج صادق عبدالله زاده، مردی با جمجمه پلاستیکی، در خونگاه، چرخ طوافی، من مقلد امامم، ازدواج جوانان، فوتبال در زمین آرارات، آخرین مهمانی، همراه فرشته ها، این ها اسیر دست ما هستند، حق الناس، رفاقت با چمران و.. اشاره شده است.
در مقدمه این کتاب چنین آمده است: اصناف و بازاریان در کشور عزیز ما در طول تاریخ اسلام به پیروی از حضرت خدیجه( سلام الله علیها) به حمایت از رهبران دینی در تحقق خواسته های آنان، تلاش زیادی داشته اند، چندان که همیشه در صف مقدم این فداکاری و ایثار بوده اند.د
در قسمتی از کتاب به عنوان من مقلد امامم  نیز اینطور آمده: وضع حاج صادق خیلی خوب بود. مغازه در بازار، چهار واحد خانه، زمین، پول و کلی اعتبار، سه فرزند، دو دختر و یک پسر و یک همسر خوب. همه چیز هایی که یک مرد تلاش می کرد تا به آن برسد. از وقتی که جنگ شروع شد، در محله کمتر می شد او را دید. پای ثابتش در جبهه بود. یک روز دوباره در محل رویت شد و به مغازه ی حسین آقا سری زد.
سلام حسین آقا.
سلام حاجی، کجایی؟
حاجی حاجی مکه، خبری ازت نیست.
جبهه خوش میگذره؟ اومدم یه سری به بچه ها بزنم، زود برگردم.
حالا چه عجله ای داری؟
من مقلد امامم، امام فرموده جبهه ها رو خالی نگذارید.
همچنین شهید دکتر مصطفی چمران در مورد شهید چنین می گوید: شهید حاج صادق عبدالله زاده دنیایی از صداقت و محبت و صفا و صمیمیت بود که به رزمندگان جان بر کف اسلام روح می داد و همچون پروانه ای عاشق به همه ی جبهه ها می رفت و همه مشکلات جنگندگان را حل می کرد و به همه سنگرها سر میزد، به همه دلداری می داد، هر شهیدی را بر دوش می کشید و هر مجروحی را به بیمارستان می رساند.
در پایان این کتاب می توان به عکس هایی اشاره نمود که در انتهای این کتاب از شهید عبدالله زاده و همچنین دست خطی از دکتر چمران در خصوص شهادت این بزرگوار نوشته شده اشاره نمود که یاد آور بزرگی و رشادت های شهید بزرگوار حاج صادق عبدالله زاده است.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.