شناسه : 2348
امروز دوشنبه 1395/04/28 - 11:08
نویسنده : mozafari

حاج محمد صادق امانی ؛قطره ای که از دریا جدا شد

تاریخ دفاع مقدس و هشت سال مقاومت ملت سرافراز ایران در حمایت و اطاعت از حضرت امام خمینی(ره) و همراهی و پشتیبانی از رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای(ره) ، برجسته ترین قله های افتخاری است که به این گنجینه افزوده شده است و پشتیبانی اصناف از رزمندگان در طول جنگ ، واقعیتی به یاد ماندنی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور، کتاب قطره ای از دریا مروری بر خاطرات زندگی شهید حاج محمد صادق امانی به نویسندگی جواد اسلامی و نشر فاتحان به چاپ رسیده است.
در این کتاب به مطالبی چون، حضور دائم در بازار و ادامه تحصیل شبانه ، حضور فعال در جامعه ، اردوهای خودسازی ، در مکتب خمینی ، گروه های ده نفره خمینی یا تشکیل هیئت های موتلفه ، شرافت خون ریخته شده در راه خدا، تسلیم مرگ با دلی آرام و آخرین وداع اشاره شده است.
در مقدمه این کتاب چنین آمده است: تاریخ دفاع مقدس و هشت سال مقاومت ملت سرافراز ایران در حمایت و اطاعت از حضرت امام خمینی(ره) و همراهی و پشتیبانی از رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای(ره) ، برجسته ترین قله های افتخاری است که به این گنجینه افزوده شده است و پشتیبانی اصناف از رزمندگان در طول جنگ ، واقعیتی به یاد ماندنی است.
در قسمتی از کتاب با عنوان حضور دائم در بازار و ادامه ی تحصیل شبانه آمده است: با پایان سال تحصیلی کلا س ششم ، اشتغال دائم صادق در بازار کلید خورد. ترک تحصیل از مدارس دولتی به معنی جدایی صادق با علوم و آموختن نبود. بلکه در پی یافتن راهی برای فراگیری به صورت منظم بود. تا یافتن را حلی برای این خواسته ، مدتی پیش پدر بود. بعد با داداش سعید و هاشم همکاری کرد.
آموخته های اولیه ی صادق از پدرش شیخ احمد و پسر عمه اش ، مهدی راسخی ، نقش دشمنان دین در این ماجرا را برجسته کرده بود.
شیخ عباس ، مشهور به اسلامی با اجازه برخی مراجع برای تاسیس جامعه تعلیمات اسلامی پیش قدم شد. مدارسی که در طول روز دروس آموزشی جدید و شب ها نیز دروس اسلامی و کلاسهای عربی و امثال آن را بر پا می کردند.
او با حضور در کلاسهای در کلاسهای شبانه جامعه تعلیمات اسلامی به فراگیری آموزش عربی مشغول شد. درد مشترک تعدادی دیگر از جوانان هم سن او را به کلاس کشانده بود و محفل دوستان متدین با روحیات مشترک ، نیاز روحی صادق را کامل می کرد. صادق اسلامی ، اسدالله لاجوردی ، مرتضی لاجوردی و محمد علی رجایی از این جوانان بودند که مایل بودند علاوه بر آموختن عربی با اصول و مبانی فهم دین آشنا شوند.شوق صادق در فراگیری دروس و تسلط او به قدری شد که به زودی خودش مدرس عربی شد و برادران بزرگ ترش هاشم و هادی از شاگردان وی شدند.
لازم به ذکر اس، این کتاب در راستای کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار تهیه و چاپ گردیده .
در پایان یادآور می شود، تاکنون 50 عنوان کتاب برای شهید شاخص سراسر کشور تدوین شده است که 15 عنوان به چاپ رسیده و مابقی در نوبت چاپ است.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.